مصرف آب در روستا‌های ایلام سه برابر میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: مصرف آب در مناطق روستایی این استان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از سه برابر میانگین کشوری است.

مصرف آب در روستا‌های ایلام سه برابر میانگین کشوری است

نورالله تیموری اظهار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، اظهار کرد: در مناطق روستایی طبق استاندارد‌ها میزان آب مصرفی باید ۱۲۰ لیتر در ثانیه به ازای هر نفر باشد، اما در استان ایلام این مقدار ۴۰۰ لیتر در ثانیه است که این مقدار آب مصرفی افزون بر استاندارد‌های کشوری است.

 وی تصریح کرد: براساس مصوبه‌های تعیین شده هزینه هر متر مکعب آب روستایی سه هزار ریال باید باشد در حالیکه که در عمل هزینه تولید آب در استان ایلام ۲۳ هزار ریال یعنی ۲۰ هزار ریال بیشتر از نرخ تعیین شده که این امر بیانگر مصرف خارج از استاندارد مردم مناطق روستایی استان است.

 تیموری افزود: بیشترین مشکل کمبود آب در مناطق روستایی شهرستان‌های ایلام و دهلران است و ۳۵ روستا در این مناطق با کمبود یا قطعی مکرر آب مواجه هستند که عمده‌ترین دلیل این موضوع نیز استفاده از آب شرب تصفیه شده برای احشام و اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/ع

میانگین مصرف آب در روستا‌های ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.