سه کاروان سلامت هلال احمر کشور به سیستان و بلوچستان اعزام شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان‌های سلامت استان‌های فارس، آذربایجان غربی و گلستان از امروزدر شهرستان‌های فنوج، مهرستان و نیمروز مستقر شدند.

سه کاروان سلامت هلال احمر کشور به سیستان و بلوچستان اعزام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در هریک از این کاروان‌های سلامت پزشک عمومی و متخصص به همراه دندانپزشک، کارشناس تغذیه و بهداشت محیط، روانشناس و پرستار حضور دارند.

او  ادامه داد: کاروان‌های سلامت با رویکرد ارائه خدمات بهداشتی درمانی، فرهنگی و حمایتی در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان حضور یافتند تا علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی به توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت و برنامه‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش پیشگیری از بیماری‌های شایع و رقابت‌های فرهنگی بپردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با قدردانی از اعضای کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر کشور گفت: چهار کاروان سلامت از ۱۵ مرداد تاکنون در شهرستان‌های استان به ارائه خدمات بهداشتی درمانی پرداخته‌اند.

او  با اشاره به اهمیت طرح ملی «نذر آب» گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان مرحله نخست این طرح را در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت به اجرا در آورد و امسال نیز مرحله دوم این طرح را در استان به اجرا درآورده است.

 سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه سیستان در شمال و مونسون (باد‌هایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آن‌ها شدیدتر و هماهنگ‌تر است و در زمان‌های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) در جنوب استان همواره با باد‌ها و توفان‌های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد‌ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز و جنوب احتمال وقوع سیل، زلزله، سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اعزام کاروان‌های سلامت به سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار