ساعاتی پیش؛

ظریف در صدر هیاتی وارد فرودگاه پکن شد

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود چین مورد استقبال مقامات و سفیر ایران در این کشور قرار گرفت.

ظریف وارد پکن شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش در صدر هیاتی وارد فرودگاه پکن شد و از سوی مقامات چین و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

ظریف در این سفر که به دعوت «وانگ یی» همتای چینی خود انجام شده است با مقامات این کشور در مورد روابط دوجانبه و مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهد کرد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جمعه گذشته اعلام کرده بود که محمد جواد ظریف در راستای پیگیری و اجرای دیپلماسی فعال و متوازن جمهوری اسلامی ایران از یکشنبه سوم شهریور در صدر هیاتی به چین، ژاپن و مالزی در شرق آسیا سفر خواهد کرد، اما با توجه به سفر دوباره ظریف به فرانسه، وی بامداد دوشنبه راهی پکن شد.

ظریف عصر یکشنبه به «بیاریتز» محل برگزاری نشست سران گروه هفت رفت و در آنجا با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه آن کشور و نمایندگانی از آلمان و انگلیس ملاقات کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز جمعه گذشته در مورد سفر «محمد جواد ظریف» به پکن گفته بود چین و ایران همواره در چهار دهه گذشته روابط پایدار و رو به رشدی داشته اند و وزرای خارجه دو کشور در پکن درباره موضوعات بین المللی و منطقه‌ای مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو می‌کنند.


بیشتر بخوانید:ظریف عازم پکن شد 


«گنگ شوانگ» تصریح کرد پکن آمادگی دارد به منظور حفظ صلح و ثبات در خلیج فارس تلاش‌های مشترک خود را با ایران ادامه دهد.

دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از جمله برنامه‌های ظریف در پکن است.

ظریف بعد از سفر دو روزه به چین راهی ژاپن و مالزی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار