دسترسی علاقه مندان به کتابخوانی با استفاده از فناوری اطلاعات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:به زودی به صورت جامع و با استفاده از فناوری اطلاعات مراکز فرهنگی استان اصفهان در دسترس علاقه مندان به کتابخوانی قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت الاسلام محمدعلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین افتتاح این طرح‌های فرهنگی کتاب و کتابخوانی را در اصفهان از رونق مطلوبی برخوردار دانست و گفت: به زودی به صورت جامع و با استفاده از فناوری اطلاعات مراکز فرهنگی این استان در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار می‌گیرد.

او انصاری افزود: همچنین به زودی بانک جامع اطلاعات اهالی فرهنگ و هنر این استان هم شکل می‌گیرد که طراحی این بانک اطلاعاتی متمرکز تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

امیر هلاکویی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان هم در این آیین، ۳۰۰ واحد کتابخانه را در این استان فعال دانست و گفت: با افتتاح هفت کتابخانه جدید سه هزارو ۴۵۸ مترمربع از لحاظ مساحت و از لحاظ زیربنا دوهزارو ۶۴۵ مترمربع به فضای کتابخانه‌های عمومی این استان افزوده شد.

امیر هلاکویی هزینه ساخت وتجهیز این تعداد کتابخانه جدید را ۷۵ میلیارد ریال بیان کردو افزود: کتابخانه‌های ساخته شده چند منظوره و با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در محله الیادران اصفهان، مصلی شهر دهق و شهر جوزدان شهرستان نجف آباد، جولرستان وایمانشهر فلاورجان، جوی آباد خمینی شهر و سده لنجان صاحب کتابخانه شدند.

او ساخت کتابخانه را در مناطق محروم از این طرح فرهنگی از اولویت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان برشمرد.

در این آیین همچنین از پوستر هزار و چهارصدمین سال شهادت امیر مؤمنان و کنگره بازخوانی اندیشه‌های آن حضرت رونمایی شد.

انتهای پیام/م

 

افتتاح چند طرح فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.