کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های منابع طبیعی در هفته دولت

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: همزمان با هفته دولت ۶۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در اصفهان افتتاح می‌شود.

محمد حسین شاملی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  گفت: امروز  ۶۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در اصفهان افتتاح می‌شود که تعداد ۱۶ پروژه در حوزه آبخیزداری و حفاظت خاک و ۳۳ پروژه در حوزه حفاظت و امور اراضی می‌باشد.

او در باره ۳۳ پروژه حفاظت و امور اراضی گفت: این ۳۳ پروژه شامل ۹ پروژه جایگزینی سوخت فسیلی , ۱۱ پروژه کمربند حفاظتی و ۱۳ پروژه کاداستر می‌باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: در حوزه احیا و توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع جمعا ۱۷ پروژه افتتاح می‌شود که شامل احداث مجموعا ۶ باب ابشخور و اب انبار , ۲ مورد کشت گیاهان دارویی , ۴ پروژه کپه کاری و کشت مستقیم، و تعداد ۵ پروژه جنگلکاری و جنگلداری است.

محمد حسین شاملی در خصوص هزینه‌های پرداخت شده در انجام این پروژه‌ها گفت: این ۶۶ پروژه قابل افتتاح از محل ملی و استانی و صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.

او افزود: همزمان با هفته دولت کلنگ زنی ۹۲ پروژه با اعتبار ۵۵ میلیارد در موردی مانند کنترل کانون‌های ریزگرد در ۷ شهرستان بیابانی و مالچ پاشی در تپه‌های شهرستان آران و بیدگل به میزان ۵۰۰ تا ۸۰۰ هکتار همراه با نهال کاری و موارد دیگر در دستور کار قراردارد کا تا هفته منابع طبیعی یا نهایتا تا پایان سال پروژه‌های در نظر گرفته شده افتتاح می‌شوند.
 
مدیر کل ابخیزداری و منابع طبیعی در خصوص میزان آتش سوزی در مراتع بیان کرد: امسال سی درصد پوشش مراتع نسبت به سال قبل افزایش داشته که با توجه به گرم شدن هوا در حال حاضر ۴۱ مورد آتش سوزی در مراتع گزارش شده، اما خوشبختانه کنترل حریق را با شناخت مناطق قابل آتش سوزی با هماهنگی‌های دستگاه‌های مختلف به میزان چشمگیری کاهش داده ایم.
 
او درباره چالش های پیش روی اداره منابع طبیعی استان اظهار کرد: بزرگترین چالش, حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بویژه در مناطقی که تراکم دام وجوددارد می باشدچرا که تعداد دام ها در مراتع شهرهای سمیرم , چادگان , فریدونشهر دو برابر ظرفیت مرتع است فرسایش بادی در مناطق بیابانی بخصوص در سالهای خشکسالی از جمله دغدغه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان می باشد.
 
محمد حسین شاملی گفت: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به منابع طبیعی، آتش سوزی، چرای خارج از فصل و موارد دیگر با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند ,


انتهای پیام/ی



حیات دوباره طبیعت با افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.