فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

برقراری امنیت در مرز‌های کشور برای تردد زائران اربعین

سردار قاسم رضایی گفت : امنیت در مرز‌های چهارگانه کشورمان برای ترد زائران اربعین حسینی هم اکنون به طور کامل برقرار است و هیچ گونه دغدغه تسهیلاتی و امنیتی در این رابطه در مرز‌ها نداریم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از مرز خسروی و زیرساخت‌های اربعین گفت : یک بار دیگر امام حسین (ع) همه را برای حضور در اربعین خود فراخوان کرده و امروز ما به مرز خسروی که رنگین از خون مقدس شهدا است فراخوان شدیم.

او با بیان اینکه شهدا در مرز‌های غربی جنگیدند و آرامش و امنیت امروز را به ما هدیه کردند، گفت : مرزی که یک روز محل تبادل خون و آتش بود اکنون به محلی برای تبادل زائر تبدیل شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با خداقوت به همه خدمت کنندگان در مرز‌ها از جمله مرزبانان هنگ مرزی، انتظامی، ارتش، سپاه و همه دستگاه‌هایی که در حراست از مرز‌ها دفاع می‌کنند، گفت: بنا است که امسال مرز خسروی برای تردد زائران فعال شود و با توافق صورت گرفته بین ۲ دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق و رده‌ها و سطوح مختلف ۲ کشور امید است مرز خسروی برای مناسبت اربعین باز شود و فعالیت آن در طول سال ادامه یابد.

 رضایی افزود: بازگشایی مرز خسروی هم برای تقویت امنیت و آرامش و هم به نفع مردم ۲ طرف در استان‌های کرمانشاه دیاله و شهرستان‌های قصرشیرین و خانقین است.

او گفت: تلاش بر این است مرز بازگشایی شود و از سمت جمهوری اسلامی ایران همه پای کار هستند و هم اکنون جاده‌های ارتباطی، پارکینگ ها، پست‌های انتظامی و بازرسی برای تردد زائران آماده و مناسب است و در حوزه مرز که مسئولیت با مرزبانی است صاحب تجربه هستیم، طبق سال‌های قبل آماده خدمت رسانی بوده و هیچ گونه مشکلی نداریم و هرآنچه را که نیاز است در حوزه قرنطینه و مرز آماده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امسال یک اتفاق مبارک دیگر افتاده و برای سفر به عتبات عالیات لغو روادید شده، ولی داشتن گذرنامه معتبر برای زائران اربعین قطعی است و افرادی که قصد حضور در این امر مستحبی را دارند باید حتما با گذرنامه معتبر تردد کنند و از عزیمت افراد بدون گذرنامه در مرز‌ها جلوگیری می‌شود.

او به تمامی زائران اربعین توصیه کرد که از همراه داشتن اشیاء ممنوعه خودداری کنند و یقین بدانند که حتی میزان جزیی از اقلام ممنوع و همراه داشتن آن در کشور عراق جرم تلقی شده و بیش از ۲ تا سه سال حبس و جریمه دارد.

 رضایی گفت: زائرانی که از توان جسمانی خوبی برخوردار هستند در این همایش شرکت کنند و همچنین زمان را برای این سفر معنوی مدیریت کنند و سفر خود را به روز‌های منتهی به اربعین موکول نکنند.

او افزود: در نشست با وزرای ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق و همچنین در سفر فرمانده انتظامی کشورمان به بغداد پیگیری‌هایی که کردند از اول محرم تا آخر صفر روادید برای سفر به عتبات عالیات لغو شده و عراق نیز امسال خوب به صحنه آمده و انشاالله امسال راهپیمایی بزرگ اربعین باشکوه بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود و برآورد‌ها نشان از افزایش جمعیت شرکت کنندگان است.

او گفت: همه هماهنگی‌ها انجام شده و همه دستگاه‌های ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق در تلاشند و امید است مرز خسروی که سابقه دیرینه‌ای دارد به عنوان قدمگاه زائران بازگشایی شود.

انتهای پیام/د

یک بار دیگر امام حسین (ع) همه را برای حضور در اربعین خود فراخوان کرد

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار