طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهر دیگر آذربایجان غربی آغاز شد

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت:طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهر دیگر آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نادر نانبخش مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزون بر دو میلیون و ۱۲ هزار نفر از جمعیت استان  تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، گفت: یک هزار و  ۲۳۵ موسسه شامل بر درمانگاه ،مطب، داروخانه، دندانپزشکی، آزمایشگاه مرکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

نانبخش اظهار کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان در صندوق‌های پنجگانه عضویت دارند که صندوق بیمه روستائیان با نزدیک به ۶۰ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت،  بیشترین عضو را به خود اختصاص داده است.

او افزود: ۳ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران خاص شامل بر  ۳۵۶ بیمار هموفیلی، ۱۷۵ بیمار تالاسمی، ۱۴۱۸ نفر بیمار دیالیزی، ۱۲۳۴ نفربیمار ام اس و ۱۰۸۴ نفر پیوندی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان گفت: تاکنون در شهرستان های نقده سلماس و ماکو اجرای این طرح  آغاز شده است و از اول شهریور ماه نیز در شهرستان های شوط پلدشت و چالدران نیز نسخه نویسی الکترونیکی اجرا می شود.

او افزود: در حال حاضر نزدیک به چهارصد هزار نفر از در این ۶ شهرستان از طرح نسخه نویسی الکترونیکی بهرمند هستند.

نانبخش بیان کرد ماهانه بین ۲۵۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان برای صدور و چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ هزار و ۴۵۰ نفر هم پوشانی صندوق‌های بیمه سلامت با سایر صندوق‌های بیمه وجود دارد، بیان کرد: در سال گذشته ۵۲۲ میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان بیمه سلامت  هزینه شده است.

 

انتهای پیام/م

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آذربایجان غربی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.