همایش مداحان شهید شاهرودی برگزار شد

سوگواره چاووشان جبهه یادواره شهیدان مداح شهرستان شاهرود در آستانه ماه محرم با حضور پرشور مردم و عاشقان خاندان اهل‌بیت (ع) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، همایش چاووشان جبهه،  در حالی به میزبانی حسینیه یزدی‌های شاهرود برگزار شد که مردم شهیدپرور این شهرستان استقبال از ماه محرم‌الحرام را به یادواره پنج شهید مداح شاهرود گره زدند تا با یاد شهیدان وارد ماهی نو شوند ماهی که سرشار از ذکر اهل‌بیت (ع) است.

 همایش چاووشان جبهه دو ویژگی داشت نخست استقبال از محرم و سپس یادواره شهیدانی که صداهایشان هنوز در گوششان زنده است، شهیدانی که چاووشان جبهه بودند تا یادشان همیشه در اذهان باقی بماند.

حجت‌الاسلام احمد پناهیان بنیان‌گذار موسسه تحقیقاتی علمی رهپویان شهدا بابیان اینکه امروز شهیدان الگوی بصیرت افزایی هستند، گفت: شهیدان بصیر هستند یعنی می‌تواند تأثیرگذار باشند به همین واسطه است که نام شهید ۳۰ بار در قرآن کریم ذکرشده است.

او افزود: شهید بخشنده و فداکار است یعنی عزیزترین دارایی‌اش را می‌بخشد شهید تأثیرگذار است چراکه خون شهید جریان سازی می‌کند همچنین شهید باتقوا است یعنی از تعلقات دنیایی دل می‌کند.

بنیان‌گذار موسسه تحقیقاتی علمی رهپویان شهدا بابیان اینکه شهیدان همگی ذاکر بودند، ابراز کرد: حب اهل‌بیت (ع) ویژگی بارز تمام شهیدان انقلاب اسلامی است شهیدانی که در حیات معقوله انسانی با حیاتی زمینی گونه‌ای زیسته‌اند که پایان زندگی‌شان زیبایی است از سوی دیگر شهید با ریختن اولین قطره خونش تمام گناهان خود را پاک‌شده می‌بیند.

پناهیان همچنین به رسالت مردم در قبال شهیدان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شهید بیهوده ما را رها نمی‌کند شهید ناظر است و بهترین گرامیداشت‌ها همین تداوم راهشان محسوب می‌شود لذا مداحان امروز بسیار رسالت دارند چراکه امروز عرصه پیچیده است.

تلاوت و مداحی در زمره دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم باشکوه از سوی بسیج مداحان شهرستان شاهرود و هیئت شهدای این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام / م

چاووشانی که در جبهه نغمه‌های عاشورایی سر دادند/ یاد شهیدان به خیر

برچسب ها: شهدا ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.