فدولوف خبرداد؛

میلیون‌ها نفر در دنیا مصرف کننده مواد مخدر و معتاد به آن هستند

نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ايران گفت: سالانه میلیون‌ها نفر در دنیا، هم مواد مخدر مصرف می‌کنند و هم به آن معتاد هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر الکساندر فدولوف نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ايران در کارگاه «ضمن خدمت کارآموزی متخصصین منطقه برای تشخیص و درمان بیش‌مصرفی مخدر‌ها و سندروم محرومیت» که صبح امروز در بیمارستان لقمان حکیم برگزار شد، گفت: مطابق گزارش جهانی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) سالانه میلیون‌ها نفر در دنیا، هم مواد مخدر مصرف می‌کنند و هم به آن معتاد هستند و همچنین ۵.۶ درصد جمعیت جهان مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی/ایدز می‌باشند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷ میلادی، نیم میلیون نفر در دنیا به خاطر اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ایران ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌ها، برنامه‌ها و اقدامات جهانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر کافی نبوده است و باید کار بیشتری صورت بگیرد، باید برنامه‌ها و آموزش‌هایی را انجام دهیم که به‌راحتی در دسترس عموم باشند.

فدولوف بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر همکاری بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران در جریان است و در دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان لقمان حکیم نیز تاکنون دوره‌های آموزشی خوبی برای متخصصان و مسئولان این حوزه برگزار شده است.


بیشتر بخوانید: انتقاد مومنی از آزادی خرده فروشان موادمخدر با پرداخت جریمه نقدی + آمار دقیق تعداد معتادان کشور


وی گفت: در این کارگاه آموزشی که مصادف با ۳۱ آگوست «روز جهانی آگاهی‌رسانی در زمینه بیش‌مصرفی مواد مخدر» برگزار شده است، مصمم هستیم تا راجع به بیش‌مصرفی مواد مخدر صحبت کنیم و راه حل بیندیشیم.

وی گفت: این کارگاه در یکی از مهم‌ترین مراکز دنیا برگزار می‌شود و امیدوارم محفلی برای تبادل تجربیات و اطلاعات باشد.

انتهای پیام/

اقدامات جهانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر کافی نبوده است

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار