رئیس اتاق بازرگانی ارومیه؛

افزایش ۱۴۵ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه از افزایش ۱۴۵ درصدی صادرات از گمرکات استان خبر داد.

افزایش ۱۴۵ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: تامین سرمایه در گردش از مهمترین چالش های پیش روی واحد های تولیدی استان است.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه بیان کرد: در کنار تامین منابع مالی باید مشوق های صادراتی جدی نیز به صادر کنندگان داده شود تا تولید رونق بیشتری بگیرد.

انتظار با اشاره به حجم صادرات در پنج ماه نخست امسال گفت: در این مدت بیش ۷۶۹ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۵ درصد افزایش دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به حجم ترانزیت گفت: در همین مدت بیش از یک میلیارد دلار ترانزیت از گمرکات استان صورت گرفته است.

انتظار با اشاره به اینکه ۵۵ درصد صادرات و ۷۰ درصد ترانزیت از طریق گمرک تمرچین در شهرستان مرزی پیرانشهر است افزود: متاسفانه زیر ساخت های صادراتی هنوز در این مرز فراهم نشده است.

لزوم خروج بخش کشاورزی از تعهدات ارزی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه  نیز در این جلسه خواستار خروج بخش کشاورزی از تعهدات ارزی شد و گفت: با بخشنامه‌های غیرکارشناسی کمر کشاورزان شکسته شده است.

بهنام تاج الدینی افزود: آذربایجان غربی با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب، ۲۰۰ هزار انگور و ... نتوانسته از این نعمت بهره ببرد و در حال حاضر باغداران استانی مجبورند تولیدات خود از جمله شلیل و هلو را زیر درخت‌ها بریزند.

او با اشاره به فساد پذیر بودن محصولات کشاورزی، نبود زیرساخت‌ها و نبود حمایت اصولی دولت باعث ایجاد مشکلاتی برای کشاورزی شده، ادامه داد: بخش مالیات با رصد تراکنش‌های بانکی صادرکنندگان مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/م

افزایش صادرات از گمرکات استان آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.