اجلاس پیرغلامان فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات پیرغلامان

مدیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: اجلاس پیرغلامان فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات پیرغلامان و انتقال ان به نسل جوان است.

مهدی دهقان مدیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: گفت: اجلاس پیرغلامان  حسینی فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات بین پیرغلامان، پژوهشگران، مداحان و شاعران و انتقال آن به نسل جوان است.

دهقان با بیان اینکه شعار این اجلاس فرهنگ حسینی، الگوی تمدن اسلامی و ارده انقلابی است، افزود: برنامه‌های متنوعی برای این پرغلامان حسینی در نظر گرفته شده که برگزاری دو نشست ویژه مذهبی و علمی، از شاخص‌ترین برنامه‌های هفدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی است.

مدیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی خاطرنشان کرد: اولین نشست پیرغلامان حسینی در حسینیه ایران، در سه محور اصلی یک؛ ادیان توحیدی، همگرایی جهانی و حمایت از مستضعفان، دو؛ امت واحده، وحدت اسلامی در پرتو اهل بیت (ع) و سه؛ فرهنگ حسینی، الگو مدن اسلامی و ارده انقلابی روز چهارشنبه ششم شهریورماه در حسینیه بیت العباس برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه نباید گذاشت گرد فراموشی بر برخی مفاهیم عاشورایی بنشیند و نوحه‌ها با محتوای غنی به جامعه عرضه شود اظهارد داشت: در نشست دوم پیرغلامان، به تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه مداحی و ستایشگران اهل بیت (ع)، هیئت داری و تمدن سازی پرداخته می‌شود همچنین آسیب شناسی مداحی و مرثیه خوانی در دو بخش شعر و محتوا و نیز روضه خوانی حسینی و رسالت خانواده‌ها برای تربیت فرزندان منطبق بر الگوی حسینی از دیگر محور‌های این نشست است.

دهقان اضافه کرد: دومین نشست پیرغلامان حسینی، روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه در حسینیه کلک شاهدیه برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان تصریح کرد: تجلیل از ۲۵ پیرغلام حسینی، ۱۰ نویسنده و پژوهشگر عرصه صداوسیما، حدود ۳۰ شاعر و مداح و پژو هشگر یزدی، تجلیل ویژه از خانواده شهدا و سخنرانی مذهبی و مداحی، سخنرانی مسئولین استانی و کشوری، بازدید از شهر، به ویژه مساجد و حسینیه‌های یزد از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

انتهای پیام/ غ

اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات پیرغلامان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار