آغاز بکار هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ایران

هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی لحظاتی پیش در یزد آغاز بکار کرد.

آغاز بکار هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی  با حضور جمعی از مسئولان استانی و بیش از ۶۵۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۴۵ پیرغلام بین المللی از ۲۵ کشور دنیا خارجی در میبد آغاز بکار کرد.

مهدی دهقان، مدیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی  با بیان اینکه شعار این دوره اجلاس فرهنگ حسینی، الگوی تمدن اسلامی و ارداه انقلابی است، خاطرنشان کرد: دو نشست ویژه مذهبی و علمی در عصر امروز چهارشنبه در حسینیه بیت العباس و فردا؛ پنجشنبه در حسینیه کلک شاهدیه برگزار خواهد شد.  

دهقان تصریح کرد: اولین نشست پیرغلامان حسینی در حسینیه ایران، در سه محور اصلی یک؛ ادیان توحیدی، همگرایی جهانی و حمایت از مستضعفان، دو؛ امت واحده، وحدت اسلامی در پرتو اهل بیت (ع) و سه؛ فرهنگ حسینی، الگو تمدن اسلامی و اراده انقلابی برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: در نشست دوم پیرغلامان، به تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه مداحی و ستایشگران اهل بیت (ع)، هیئت داری و تمدن سازی پرداخته می‌شود همچنین آسیب شناسی مداحی و مرثیه خوانی در دو بخش شعر و محتوا و نیز روضه خوانی حسینی و رسالت خانواده‌ها برای تربیت فرزندان منطبق بر الگوی حسینی از دیگر محور‌های این نشست است.

مدیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی ادامه داد: مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل پیرغلامان و خادمان حسینی ساعت ۲۰ فردا در حسینیه امیر چخماق یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ص

هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در یزد آغاز بکار کرد

برچسب ها: محرم 98 ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار