آغاز عقب‌نشینی نیرو‌های کُرد از منطقه امن شمال سوریه

یگان‌های کُرد سوریه در چارچوب توافقنامه ایجاد منطقه امن نیرو‌های خود را از شمال و شمال شرق سوریه به عقب‌نشینی فراخواندند.

آغاز عقب نشینی نیرو‌های کرد از منطقه امن شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، یگان‌های کُرد در شمال و شمال شرق سوریه اعلام کردند نیرو‌های کُرد از مناطق نزدیک به مرز ترکیه و در چارچوب توافق آمریکا و ترکیه در ایجاد منطقه امن در شمال و شمال شرق سوریه در حال عقب‌نشینی از این محدوده هستند.

در بیانیه این یگان‌ها آمده است: اولین گام‌ها در راستای اجرای این توافق از روز ۲۴ آگوست آغاز شده است و برخی خاکریز‌ها را در مناطق شمالی برداشته و گروهی از نیرو‌های کُرد به همراه سلاح‌های سنگین از منطقه مرزی رأس العین عقب‌نشینی کردند و دو روز پس از آن نیرو‌های کُرد از منطقه تل ابیض نیز خارج شدند.

فرید سعدون، کارشناس مسائل کُرد‌ها به عربی ۲۱ گفته است اعلام توافق میان آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن سرآغاز قطع حمایت آمریکا از هم‌پیمانانش یعنی نیرو‌های دموکراتیک سوریه است.

وی افزود: با وجود اینکه چندی پیش آمریکا اعلام کرد حمایت خود از نیرو‌های دموکراتیک را ادامه می‌دهد، اما توافق با ترکیه یعنی قطعا از این کار دست خواهد کشید.

آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند که در راستای درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های تروریستی از مرز‌های جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرز‌ها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و کُردها از مرز دور شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار