تبلیغ دین و مبارزه با کفر ماموریت پیامبر اسلام (ص) بود

آیت الله فلاحتی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن گفت: از آغاز رسالت ماموریت پیامبر (ص) تبلیغ دین و مبارزه با کفر بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه هفتگی تفسیر قرآن گفت: ماموریت پیامبر اسلام (ص) از آغاز رسالت؛ تبلیغ دین، مبارزه با کفر، بیان مساله ولایت و جانشینی علی (ع) بود.

او در جلسه تفسیر آیه‌های ۹۴ و ۹۵ سوره حجر قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در این ۲ آیه می‌فرماید:‌ای پیامبر پس آنچه را بدان ماموریت داری آشکارا بیان کن، از مشرکان روی برگردان و به آنان اعتنایی نداشته باش و همانا ما تو را از شر استهزاء کنندگان کفایت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: پیامبر (ص) از روزی که مبعوث به رسالت شد تا ۳ سال مخفیانه به تبلیغ اسلامی پرداخت و این آیات پس از این مدت نازل شد که رسالت خود را آشکار کند.

امام جمعه رشت امامت را امری انتصابی دانست و بیان کرد: امامت انتخابی نیست و علی (ع) دارای چنین جایگاهی بود بنابراین از روز نخست رسالت پیامبر (ص) مامور بود که مساله ولایت علی (ع) را بیان و جانشین خود را معرفی کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دستور دوم خداوند به پیامبر (ص) این بود که از مشرکان احراز و دوری کند، گفت: در طول تاریخ شانتاژ‌های سیاسی برای بیان حقایق وجود داشته و کسی که می‌خواهد در زندگی کار خوب انجام دهد، نباید توجهی به شانتاژ‌ها داشته باشد.

او تصریح کرد: اگر انسان در مکتب دین تربیت شود باید بداند که در زندگی دارای منش باشد.

انتهای پیام/ع

ماموریت پیامبر (ص) از آغاز رسالت، تبلیغ دین و مبارزه با کفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.