روسیه: بیش از 4 هزار جنگجوی داعشی در افغانستان فعالیت دارد

گینادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه درسازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار جنگجوی داعشی در افغانستان فعالیت دارد.

روسیه: بیش از 4 هزار جنگجوی داعشی در افغانستان فعالیت داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گینادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه درسازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار جنگجوی داعشی در افغانستان فعالیت دارد.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار داشت: داعشی ها اکنون اقداماتی فعال را برای مبدل ساختن افغانستان به عنوان یک پُل نفوذی به دیگر کشور های منطقه به راه انداخته اند.

کوزمین افزود: در حال حاضر بیش از 4 هزار داعشی در ولایت های کنر و ننگرهار متمرکز شده اند. علاوه بر این، شماری از شبه نظامیان گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی و برخی ولایت های شرقی افغانستان نیز فعالیت های شان را افزایش داده اند.

وی گفت: سربازگیری فعال داعش در میان جوانان، فرماندهان گروه های تروریستی محلی و منطقه ای، از جمله گروه طالبان و حزب التحریر و همچنین پذیرش شبه نظامیان از مناطق جنگی خاورمیانه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: خطرناک ترین وضعیت در مناطق هم مرز افغانستان با تاجیکستان و ترکمنستان در حال توسعه است و شمار داعشی ها در این منطقه حدود 1.3 هزار نفر تخمین زده می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.