دو قطعه سنگ تاریخی در تپه ساحلی ریشهر بوشهر کشف شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: با اطلاع افراد محلی و حضور کارشناسان در محل دو قطعه سنگ تاریخی در تپه ساحلی منطقه ریشهر شهر بوشهر کشف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه‌ احتمال دارد این دو قطعه سنگ مربوط به دوره ساسانی باشد که برای بررسی و حفاظت بیشتر به محل فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر منتقل شد.

او افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد یکی از سنگ‌ها قسمتی از یک ساقه ستون یا نیم ستون بوده و سنگ دیگر قطعه برش خورده‌ای به شکل مکعب ذوزنقه است که در حقیقت لنگر یک کشتی مربوط به اوایل دوران اسلامی بوده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: این لنگر شاهدی گویا از تاریخ کشتیرانی ایرانیان در بندر باستانی ریشهر است که نشان از قدمت تاریخ دریانوردی در این متطقه دارد.

ابراهیمی گفت: این لنگر می‌تواند در آینده یکی از آثار شاخص موزه خلیج فارس بوشهر باشد.

او بیان کرد: به علت نزدیکی سنگ‌های کشف شده به ساحل، امکان انتقال آن با قایق از طرف افراد سودجو وجود داشت که با همکاری یگان حفاظت اداره کل به دفتر فرماندهی این یگان منتقل شد.

انتهای پیام/ک

کشف دو قطعه سنگ تاریخی در تپه ساحلی ریشهر بوشهر 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.