موزه تاریخ پزشکی بوشهر نماد علم و هنر

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس که در عمارت دهدشتی بوشهر قرار دارد، تلفیق و نماد علم و هنر بوشهر به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد حسین ارسطو زاده افزود: وجود جلوه‌های عمیق هنری با رنگبندی و معماری خاص در کنار اشیا و کالا‌های تاریخ پزشکی بوشهر، این موزه را تلفیق و نماد علم و هنر استان کرده است.

وی با بیان این نکته که کیفیت بخشی به موزه‌های استان از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی است، ادامه داد: موزه‌ها حافظ هویت‌های بازمانده از تاریخ و فرهنگ هر قوم و منطقه هستند که باید در حفظ، نگهداری و معرفی آن‌ها بیشتر تلاش کرد.

مدیر موزه پزشکی خلیج فارس هم گفت: با تلاش‌های صورت پذیرفته تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و در حال الکترونیکی کردن موزه هستیم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این اتفاق صورت پذیرد.

  میلاد آزموده بیان کرد: در تلاش هستیم که موزه را به ثبت جهانی برسانیم.

موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس به‌عنوان دومین موزه تاریخ پزشکی کشور و یازدهمین موزه در نوع خود در آسیا در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسیده است و با دارا بودن ۱۴ گالری اشیا و آثار پزشکی در تمدن‌های مختلف از دوران عیلام تا دوره معاصر در عمارت تاریخی فرهنگی دهدشتی در محله کوتی بوشهر واقع‌شده است.

انتهای پیام/ک

تلاش برای ثبت جهانی موزه پزشکی بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.