مشاهیر پزشکی خلیج فارس در موزه تاریخ پرشکی بوشهر معرفی می‌شوند

مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس گفت: معرفی مشاهیر پزشکی حوزه حاشیه خلیج فارس از جمله اولویت‌های این موزه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس همزمان با روز جهانی موزه‌ها گفت: شعار جهانی روز موزه‌ها در سال ۲۰۱۹ «موزه‌ها به مثابه کانون‌های فرهنگی، آینده سنت‌ها» نامیده شده است که مهمترین نکته آن تلاش در ایجاد نگاه مثبت نسبت به آینده موزه‌هاست.

میلاد آزموده افزود: با توجه به روند فزاینده فناوری‌های نو پدید و تکثر رسانه‌ای جوامع به سمت فردگرایی سوق یافته‌اند و این اتفاق باعث شده که بسیاری از سنت‌ها کمرنگ و یا به دست فراموشی سپرده شده است که حفظ این سنت‌ها نیاز به تلاشی همه‌جانبه دارد.

وی با اشاره به تغییر روند موزه‌ها و تمایل به مخاطب و جامعه‌محوری، ادامه داد: موزه‌ها می‌توانند به عنوان کانون‌های فرهنگی نقش مهمی در حفظ سنت‌ها ایفا کنند و با اجرای برنامه‌هایی برای تعامل هر چه بیشتر با جامعه از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها با موضوعات خاص و اجرای برنامه‌های خلاقانه در راستای حفظ و احیای سنت‌ها گام بردارند.

مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های موزه‌ها برای حفظ سنت‌ها انجام کار‌های پژوهشی است که در اکنون حلقه مفقوده موزه‌ها هستند و برای گسترش موزه‌ها باید با انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی نسبت به گردآوری، حفظ و ترویج‌ها سنت‌ها اقدام کنند.

 آزموده بیان کرد: در موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی با کمیته تحقیقات دانشجویی پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس (مارینومیکس) هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح‌های مطالعاتی بتوانیم گام‌های موثری در زمینه حفظ سنت‌ها برداریم.

وی ادامه داد: معرفی مشاهیر پزشکی حوزه حاشیه خلیج فارس از جمله اولویت‌های این موزه است که در همین زمینه مذاکراتی با پروفسور حسین سلطان‌زاده صورت گرفته و مقرر شده‌ است بخشی از وسایل این پزشک که در سال ۱۳۴۷ به‌عنوان رئیس بهداری بندر دیلم خدمات شایانی به مردم استان ارائه کرده است به همراه ثبت اسناد موجود مربوط به آن دوران به مجموعه اضافه شود.

مدیر موزه تاریخ پزشکی با اشاره به اهمیت تعامل با مخاطبان، گفت: در این راستا برنامه‌هایی در زمینه تجهیز موزه با استفاده از نرم‌افزار‌ها و ابزار‌های تعاملی چندرسانه‌ای در دست اجراست که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رونمایی از این طرح باشیم که در سه فاز به اجرا در خواهد آمد.

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس با دارا بودن بیش از هفتاد مجموعه تاریخی فرهنگی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی از دوران عیلامیان تا دوره معاصر آماده پذیرایی از علاقه‌مندان به سنت‌ها و آداب و رسوم مردم جنوب ایران در عمارت دهدشتی است.

انتهای پیام/ک

موزه تاریخ پزشکی تجهیز می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.