سوگواره شعر عاشورایی با حضور مداحان و شاعران آیینی قم در حرم بانوی کرامت(س)برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سوگواره شعر عاشورایی با حضور مداحان و شاعران آئینی استان قم در شبستان امام خمینی(ره)در حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم گفت: ذاکران و مداحان در همه دوران‌ها برای ایفاکردن بهترین نقش و حضور در عرصه‌های حفظ دین و کیان اسلام ناب در صحنه حضور داشتند و هر جا که برای احیای امر و کلام اهل بیت و رساندن این پرچم به نسل‌های بعد نیاز بود حضور بارز پیدا کردند.

او افزود: امروز هم ذاکران و مداحان آئینی مورد خطاب حضرت آقا هستند که تأکید فرمودند باید برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده کار اساسی انجام شود.

او با اشاره به بالابودن آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در قم، خطاب به مداحان و شاعران آئینی گفت: آسیب‌ها و اتفاق‌های بدی که در جامعه تحقق پیدا می‌کند گوشزد اساسی به همه ماست. شما هم مورد خطاب هستید، به این دلیل که مخاطبان زیادی دارید که هم حرف‌شنوی دارند و هم حاضر هستند برای اهل بیت علیهم السلام جانفشانی کنند، بنابراین هر کسی با هر توان و ظرفیتی که می‌تواند در این عرصه نقش آفرینی کند تکلیف اساسی دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قم در این همایش اظهار کرد: عاشورای حسینی به برکت شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام برپا داشته شده و با وجود توطئه‌ها و ظلم‌هایی که دشمنان نسبت به این مقوله عظیم و عنادی که با اهل بیت علیهم السلام داشتند، چراغ و پرچم عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام برافراشته است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به روایاتی که پیرامون احیای امر اهل بیت علیهم السلام وجود دارد، گفت: برخی‌ها بیراهه رفتند و برای آن که علم را فرا بگیرند دست به دامن شرق و غرب شدند، در حالی که علم در مکتب اهل بیت علیهم السلام است که اول این علوم الهی را یاد بگیریم و سپس به دیگران یاد بدهیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت (س) خطاب به مداحان و شاعران آئینی گفت: شما قشری از جامعه هستید که با مدح و سروده خود می‌توانید دل مردم را به اهل بیت علیهم السلام نزدیک کنید. سخنان شما مثل تیری است که به قلب دشمن اصابت می‌کند، بنابراین قدر جایگاه خودتان را بدانید و این افتخار را مایه رشد و برکت خودتان بدانید.

ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون شاعران و مداحان استان قم توسط عباس حیدرزاده رئیس این کانون، شعرخوانی استاد محمدعلی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور، مداحی علی قنبری و حمزه علی‌پور، شعرخوانی محمدجواد شرافت و ذکر توسل توسط حسن اخباری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در پایان ااین همایش از استاد حاج میرزا ستایشگر، شاعر آئینی استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش

سوگواره شعر عاشورایی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار