مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد؛

برگزاری کنگره شعر آیینی از برنامه‌های شاخص قم است

حسینی کاشانی گفت:فراخوان این کنگره از آبان ماه ۱۳۹۷در سراسر کشور اعلام شد و ۳۰ آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره بود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عصر جمعه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر آیینی در تالار مجتمع فرهنگی - هنری شهید سید مرتضی آوینی گفت:تلاش خواهیم کردکه این جشنواره به صورت مستمر در قم برگزار شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شعر آیینی عنوان کرد:شعر‌های برگزیده این جشنواره در قالب کتاب منتشر خواهد شد، چراکه کتاب به عنوان اثری ماندگار برای استفاده همگان و نسل‌های آتی باقی خواهد ماند.

وی یادآورشد: شعر آیینی کشور پس از انقلاب اسلامی ایران با داشتن استادان ممتاز و تربیت شاعران جوان و متعهد به بالندگی و شکوفایی رسیده است.

حسینی کاشانی، برگزاری کنگره شعر آیینی را یکی از برنامه‌های شاخص قم دانست و افزود: فراخوان این کنگره از آبان ماه ۱۳۹۷ در سراسر کشور اعلام شد و ۳۰ آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره بود.

 استاد محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور نیز در این آیین با بیان ویژگی‌های شعر آیینی بیان کرد: دنیایی از اسرار در زندگی امیرمومنان حضرت علی (ع) وجود دارد و با زبان شعر فقط می‌توان گوشه‌ای از این مطالب را بیان کرد.

در این آیین تعدادی از شاعران آیینی کشور، اشعار خود را به پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تقدیم کردند.

در پایان نیز از ۱۴ تَن از برگزیدگان این جشنواره (پیام جهانگیری، محمدعلی کاروان، ابراهیم زمانی، جمشید عباسی، آرین مردی پور، سعید مبشر، سید محمدمهدی شفیعی، حامد تجری، محمدرضا رضایی، محمدعلی بیگی، مهدی زارعی، مریم قادری، عالیه رجبی و فاطمه سلیمان پور) تقدیر شد.

نخستین جشنواره سراسری شعر آیینی کشور با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دبیرخانه دائمی شعر آیینی برگزار شد.

جشنواره مذکور در ۲ قالب سنتی و آزاد در موضوع‌هایی همچون توحید، قرآن و عترت، اخلاق اسلامی، مقاومت و پایداری، رهایی و پایداری، شهیدان انقلاب اسلامی، آزادگان و جانبازان، مدافعان حرم و مناقب و مراثی ائمه اطهار (ع) ترتیب یافت.

بر اساس این گزارش، در بررسی‌های مرحله نخست از یک هزار و ۵۰۰ اثر رسیده به این جشنواره تعداد یک هزار و ۱۵۰ اثر مناسب داوری تشخیص داده شد و پس از سه مرحله داوری، در نهایت ۱۴ اثر به تشخیص هیات داوران به عنوان آثار برگزیده انتخاب گردید.

انتهای پیام /ح

قمی‌ها ۴۵۰ اثر به جشنواره شعر آیینی ارسال کردند

برچسب ها: وزارت ارشاد ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.