تجهیز سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به سامانه آبیاری نوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:امسال سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان اصفهان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهرداد مرادمند رییس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: در حوزه توسعه آبیاری نوین با وجود تنگنا‌های اعتباری کار به صورت مداوم ادامه یافته است و این استان از ۱۳ استان برتر کشور در زمینه توسعه سامانه آبیاری نوین است.

مهرداد مرادمند افزود: پارسال هم هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی این استان ایجاد شد.

او توسعه کشت گلخانه‌ای را برای استفاده بهینه از آب ضروری دانست و گفت: برای شهرستان‌ها سهمیه‌ی ۳۰۰ هکتاری برای کشت گلخانه‌ای در نظر گرفته شد که تاکنون ۲۰۰ هکتار آن محقق شده است و تحقق ۱۰۰ هکتار دیگر هم منوط به فراهم شدن تسهیلات بانکی مورد نیاز است و این تسهیلات در مناطق غیربرخوردار استان با سود هفت و در مناطق برخوردار با سود ۹ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به جایگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی در ماندگاری محصولات غذایی، جلوگیری از خام فروشی، زمینه‌سازی برای صادرات و جلوگیری از اسراف گفت: نخستین واحد تولید شیر خشک دامی در استان راه اندازی شد که از این طریق می‌توان زمینه ماندگاری شیر و صادرات آن را فراهم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین با اشاره به ضرورت سلامت مواد غذایی مورد نیاز مردم گفت: از طریق اقدامات ترویجی تولید محصولات سالم با کمترین میزان استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی آگاهی‌های لازم به کشاورزان ارائه شده است.

مهرداد مرادمند افزود: در همین زمینه محصولات کشاورزی سیب زمینی، پیاز، سیب درختی، پرتقال، گوجه و خیار گلخانه‌ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجوز محصول سالم دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای را برای استفاده بهینه از آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.