شرکت‌های آمریکایی به دنبال دریافت مجوز فروش کالا به هواوی

شرکت‌های آمریکایی از وزارت بازرگانی این کشور برای مبادله تجاری با شرکت هواوی درخواست مجوز کردند.

شرکت‌های آمریکایی به دنبال دریافت مجوز فروش کالا به هواویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، ۱۳۰ شرکت آمریکایی از وزارت بازرگانی این کشور برای انجام تبادلات تجاری با شرکت فناوری هواوی درخواست مجوز کردند.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه با استناد به منابع آگاه گزارش داد این روند در ماه ژوئیه به تائید ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا رسید، اما تا به امروز هیچ مجوزی صادر نشده است. همچنین تعداد شرکت‌های درخواست کننده مجوز فروش کالا به هواوی از ۵۰ عدد، که وزیر بازرگانی اعلام کرد در ماه ژوئیه دریافت کرده، فراتر رفته است.

بنا به گفته سه منبع آگاه در وزارت بازرگانی آمریکا بسیاری از این درخواست‌ها از سوی نهاد‌های دیگر از جمله وزارت دفاع و وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفتند، با این حال تاکنون استانداردی در این خصوص مشخص نشده و هیچ پاسخی نیز به درخواست‌ها داده نشده است. زیرا مقامات منتظر موافقت از سوی وزیر بازرگانی و کاخ سفید هستند.

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا گفت: هیچ کسی در قوه مجریه نمی‌داند که (ترامپ) چه می‌خواهد و همه از تصمیم گیری بدون اطلاع از هدف او می‌ترسند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هنگام دیدار با شی جین پینگ، همتای چینی خود در نشست گروه ۲۰ در ماه ژوئن به او اطمینان داد که به برخی شرکت‌های آمریکا اجازه مبادلات تجاری با شرکت هواوی را خواهد داد. به دنبال آن مقامات آمریکایی شرکت‌های این کشور را ترغیب به اقدام برای درخواست مجوز کردند و اعلام شد مجوز برای کالا‌های غیرحساس صادر خواهد شد.

در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن در ماه مه امسال، وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هواوی را به همراه ۷۰ شرکت وابسته به آن به دلیل آنچه حفظ امنیت ملی آمریکا خوانده، در فهرست سیاه قرار داد. این بدان معناست که شرکت هواوی و این ۷۰ شرکت وابسته به آن دیگر نمی‌توانند فناوری و تجهیزات آمریکایی را خریداری کرده و با شرکت‌های این کشور در ارتباط باشند.

آمریکا تاکنون بار‌ها مدعی شده است که این غول فناوری چینی از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات خود برای جاسوسی علیه آمریکایی‌ها استفاده می‌کند. ادعایی که بار‌ها از سوی دولت چین تکذیب شده است. واشنگتن همچنین دیگر کشور‌ها را تشویق کرده استفاده از تجهیزات شرکت هواوی را ممنوع اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار