استاندار مرکزی مطرح کرد؛

محقق نشدن تعهدات دستگاه‌های ملی از دلایل مشکلات هپکو

استاندار مرکزی گفت: از دلایل مشکلات هپکو محقق نشدن تعهدات دستگاه‌های ملی از جمله خرید ۳۰۰ دستگاه از مجموع این محصولات است.

محقق نشدن تعهدات دستگاه‌های ملی از دلایل مشکلات هپکوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی درخصوص صنایع و واحد‌های تولیدی بزرگ استان به ویژه هپکو و آذرآب، گفت: از دلایل مشکلات هپکو محقق نشدن تعهدات دستگاه‌های ملی از جمله خرید ۳۰۰ دستگاه از مجموع محصولات هپکو است که می‌توان آن را در اثر اعمال تحریم‌ها و افزایش قیمت محصولات تولیدی هپکو دانست.

آقازاده افزود: شرکت هپکو اراک در سال ۹۷ در شرایط بهتری بسر می‌برد، ولی در سال‌های اخیر هیچگاه به تولید مطمئن نرسیدو بخشی از مشکلات هپکو در استان و مربوط به دستگاه‌های استانی نیست و باید در سطح ملی پیگیری شود.


بیشتر بخوانید:انعقاد قرارداد جدید برای رونق هپکو


او اضافه کرد: استان مرکزی هر چه در توان داشت برای رفع مشکلات هپکو انجام داد و با پیگیری‌هایی که از سوی نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار مرکزی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دادگستری کل استان صورت گرفت توانستیم معوقات کارکنان و حقوق تیر ماه آنان را پرداخت نمائیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا در سفر به استان مرکزی به مشکلات شرکت هپکو هم رسیدگی خواهد کرد.

کارگران هپکو در ادامه تجمعات اعتراضی خود که چند روزی است در اراک در حال برگزاری است، امروز در مقابل دادگستری کل استان مرکزی اجتماع کردند وخواستار تسریع در پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود شدند.

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو از مسئولان تعیین تکلیف سهامدار و رسیدگی به تخلفات انجام شده است و درخواست دارند که با کارسازی برای خطوط تولید نقدینگی لازم را برای رونق اقتصادی و پرداخت به موقع حقوقشان فراهم کنند.

همچنینی اجرایی شدن قرارداد سال گذشته وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی از خواسته‌های مهم این کارگران است.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و از این مقطع زمانی به بعدمشکلات آن آغاز شد.

روز گذشته بخشی از حقوق تیرماه کارگران هپکو به حساب آن‌ها واریز شده است

انتهای پیام / ج

آخرین سخنان استاندار مرکزی درباره مشکلات هپکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.