رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از وجود بیش از ۷ هزار مکان مذهبی اعم از مساجد، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها، فاطمیه‌ها، قدمگاه‌ها و بقاع متبرکه در استان خبر داد.

وجود ۷ هزار مکان مذهبی در فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی در آیین بزرگداشت هفته جهانی مساجد و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: در اجلاس وزرای کشور‌های اسلامی تصویب شد که روز آتش زدن مسجد الاقصی به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شود و از همان زمان این جرقه تبدیل به یک موج و جریانی در ارتباط با تبیین جایگاه مساجد و وضعیت کنونی که امروز مساجد دارند، شد.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی مساجد و چگونگی بهره‌برداری از آن‌ها تبدیل به یک گفتمان شده است، مهم‌ترین بستر و فرصت تبیین این گفتمان را نیز هفته جهانی مساجد عنوان کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از وجود بیش از ۷ هزار مکان مذهبی در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار مسجد، یک هزار و صد بقاع متبرکه، بیش از یک هزار فاطمیه، حسینیه، قدمگاه و مهدیه هستند که تمام این‌ها ظرفیت‌هایی برای تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هستند.

رضایی با تأکید بر اینکه مساجد باید جوابگوی نیاز‌های مادی و معنوی مردم شوند، گفت: معنی واقعی این موضوع رسیدن مسجد به طراز اسلامی است. در صدر اسلام هم همین بود و همه مسائل جوامع اسلام در مساجد مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم مساجد خود را به این درجه برسانیم تا مساجد به جایگاهی که باید باشد دست پیدا کنند.

وی همچنین به فرا رسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: قطعاً شبکه تبلیغ و روحانیت نیز در این هفته خدمات دولت‌های مختلف را برای مردم بازگو می‌کنند. ضمن اینکه باید یک بازبینی هم نسبت به خیانت رژیم پهلوی داشته باشیم، زیرا در برخی از محافل بعضی‌ها به دنبال تطهیر عملکرد نحس رژیم پهلوی هستند و وظیفه روحانیت است که نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند.
انتهای پیام/م

وجود بیش از ۷ هزار مکان مذهبی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار