افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس

طبق مصوبه شورای شهر شیراز، نرخ سرویس مدارس با میانگین ۲۵ درصد افزایش به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در صد و یکمین صحن علنی شورای شهر شیراز، لایحه نرخ پیشنهادی خدمات حمل‌ونقل سرویس مدارس شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

با موافقت اعضای شورای شهر شیراز نرخ جدید برای پنج روز هفته در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ تصویب شد.

در این مصوبه نرخ مسافت سرویس هر دانش‌آموز بصورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا مدرسه و بالعکس است و برای مدارس با ۶ روز تحصیلی در هفته، ۲۵ درصد به نرخ اضافه می‌شود.

در این جلسه یک فوریت طرح الزام شهرداری به دریافت مبلغی از اراضی واگذاری با حفظ مالکیت به تصویب رسید و به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون‌های برنامه، بودجه و شهرسازی ارجاع داده شد. اعضای شورا با توجه به ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی عوارض صدور پروانه نصب دکل‌ها، آنتن‌ها، ایستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز با اصلاح این مصوبه موافقت کردند و مقرر شد به فرمانداری ارسال شود.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین بر ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی تفریغ بودجه‌ی سال ۹۷ شورای اسلامی شهر شیراز اصرار کردند.

لایحه‌ی شهرداری مبنی بر مساعدت ۷۵ میلیون تومان جهت برگزاری اردوی راهیان نور در سه بخش دانشجویی، دانش‌آموزی و عمومی (هریک به مبلغ ۲۵ میلیون تومان) از محل ردیف اعتباری بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری شیراز به نواحی مقاومت بسیج سپاه شیراز موافقت کردند.

لایحه‌ی شهرداری شیراز مبنی بر نرخ بلیت مترو در سال ۱۳۹۸ نیز به تصویب رسید.

با تصویب این لایحه مقرر شد در سال جاری ارائه‌ی خدمات تشویقی با تهیه کارت‌های ویژه تشویقی (سه ماهه، شش ماهه و یکساله) صورت گیرد و شهرداری مکلف شد تا سال آینده شرایط لازم برای امکان استفاده از کارت شهروندی جهت ارائه‌ی خدمات تشویقی در سیستم حمل‌ونقل عمومی (از جمله مترو و اتوبوس) را فراهم آورد و با توجه به عدم پیش‌بینی راهکار‌های اجرایی مناسب و عدم تأمین زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری به منظور ارائه خدمات مترو به اقشار خاص، مقرر شد شهرداری شیراز با هماهنگی ارگان‌های مربوطه ضمن تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم، شیوه‌نامه نحوه ارائه خدمات به اقشار خاص را تهیه و در قالب لایحه‌ای جداگانه به شورا ارائه کند.

همچنین سازمان حمل‌ونقل ریلی مکلف شد تا دهه فجر ۹۸ سیستم پرداخت کرایه برمبنای پیمایش را راه‌اندازی کند و اقدامات لازم را برای جایگزینی سیستم QRcode به جای توکن انجام دهد و مصوبه‌ی شورا مبنی بر استفاده رایگان از خدمات متروی شیراز در مناسبت‌های خاص مانند سه روز اول مهرماه، روز قدس، ۲۲ بهمن، ۱۵ اردیبهشت مصادف با روز شیراز، ۲۶ آذر ماه مصادف با روز ملی حمل و نقل و ۲۹ دی‌ماه مصادف با روز هوای پاک به قوت خود باقی خواهد ماند.
انتهای پیام/م

صد و یکمین صحن علنی شورای شهر شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.