رقابت ۱۵۰ داوطلب در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه کرمان

کارشناس آموزش حوزه علمیه استان کرمان گفت: آخرین آزمون شفاهی طلاب حوزه علمیه کرمان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مقاطع مختلف در سه نقطه‌ی استان آغاز شد.

رقابت ۱۵۰ داوطلب در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سیدتقی مهدوی کارشناس آموزش حوزه علمیه استان کرمان گفت: امتحانات شفاهی حوزه علمیه استان کرمان از ۱۰ تیرماه در دو منطقه‌ی شمال استان (شهر کرمان) و جنوب استان (شهر‌های جیرفت و کهنوج) برای پایه‌های ۶، ۸ و ۱۰ شروع شده و مدت چهار هفته به طول انجامید.

او افزود: این امتحانات برای بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب سطوح مختلف برگزار شد.

کارشناس آموزش حوزه علمیه استان با مثبت ارزیابی کردن روند امتحانات افزود: با توجه به بومی شدن ممتحنین امتحانات شفاهی و حضور ایشان در استان، روند امتحانات نسبت به قبل آسان‌تر و به تبع آن هزینه‌ها نیز کاهش یافته است.

او تصریح کرد: اولین امتحان شفاهی کرمان تحت نظر ممتحنین کرمانی در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۶ برگزار و پیش از این حوزه کرمان برای برگزاری آزمون‌ها نیازمند بهره گیری از اساتید ممتحن اعزامی از قم بود که خود دردسر‌ها و هزینه‌هایی چه برای استان و چه برای اساتید و مرکز مدیریت در بر داشت.

مهدوی افزود: علت عدم تمرکز آزمون‌ها در یک مکان، بُعد مسافت و مشقت طلاب جنوب استان در حضور در مرکز استان بود که با قرار دادن دو مدرسه امام صادق (ع) جیرفت و ولی عصر (عج) کهنوج به عنوان دو محل آزمون در جنوب استان، این مشکل حل شد.

آزمون ۱۵۰داوطلب حوزه علمیه در شمال و جنوب کرمان برای ورود به حوزه‌های علمیه سال ۹۸-۹۷ برگزار شد.

انتهای پیام/ح

آزمون حوزه های علمیه کرمان

برچسب ها: حوزه علمیه ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار