استاندار ایلام:

رایزنی‌ها با مسئولان عراقی برای بازگشایی مرز‌های چیلات و چنگوله تسریع باید

استاندار ایلام از مسئولان خواست که برای بازگشایی و فعالیت مرز‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی رایزنی‌ها با مسئولان عراقی تسریع یابد.

نظام برای توسعه و ترقی همه جانبه استان ایلام از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام روز پنجشنبه در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی و پاسداشت شهدای دولت در استان ایلام که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به درگیری ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی که امکان ساخت و ساز در این استان وجود نداشت، اما بعد از اتمام جنگ، نظام برای ترقی و توسعه همه جانبه این این استان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

او با بیان اینکه ایلام در طول سال‌های پس از جنگ از رشد و پیشرفت خوبی برخودار شده است، افزود: این استان به واسطه شرایط خاص خود از جمله جنگ تحمیلی، اربعین، پایانه مرزی مهران، نفت و گاز به واقع یک ایران کوچک است که حق بزرگی بر گردن نظام و کشور دارد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به پیشرفت‌های این استان در بخش‌های مختلف طی سال‌های اخیر یادآور شد: استان ایلام در حوزه‌های مختلفی، چون راه، ارتباطات، اینترنت، تصویب احداث راه آهن، تونل، بیابان زدایی، نهال کاری و آبخیزداری، سامانه گرمسیری، مهار آب‌های مرزی، فرودگاه  پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان خواست که برای بازگشایی و فعالیت مرز‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی رایزنی‌ها با مسئولان عراقی تسریع یابد تا روند مراودات تجاری و زیارتی از استان ایلام رونق بیشتری یابد.

او اضافه کرد: یکی از انتظارات مردم ایلام تکمیل پروژه‌های در حال ساخت و نیمه تمام و تسریع در احداث راه آهن در استان است که زمینه اشتغال برای افراد جویای کار استان فراهم شود.

استاندار ایلام در ادامه با ارائه آماری از خدمات یکساله دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد که بیانگر توسعه و عمران استان است.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: شرایط خاص استان ایلام از جمله دوری از مرکز، نبود کارخانه و کارگاه، فقر زیرساخت و ... باعث شد که حجم زیاد مردم استان کار اداری و کارمندی را اشتغال و درآمد زایی می‌دانند.

شادمهر کاظم زاده یادآور شد: ایلام ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، نفت و گاز دارد که باید زمینه‌های بهره برداری و اشتغال زایی جوانان جویای کار برای استان فراهم شود.

او خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و در حال احداث استان ایلام شد و گفت: باید با شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکار برای توسعه و آبادانی استان از همان نقاط ضعف استفاده کرد.

انتهای پیام/غ

توسعه و خدمات رسانی در بخش‌های مختلف استان به خوبی قابل لمس است

برچسب ها: استاندار ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.