محمدباقر قالیباف:

چالش و مشکل مملکت ما ناکارآمدی است/ تغییر باید در اقدام ما باشد نه در اصول و مبانی ما

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تغییر باید در اقدام ما باشد نه در اصول و مبانی ما؛ اصولی که ما با آن انقلاب کردیم و آن را جزئی از سنت های الهی می دانیم قابل تغییر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی مراسم تبیین نظریه نظام انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مشهد، گفت: تغییر باید در اقدام ما باشد نه در اصول و مبانی ما؛ اصولی که ما با آن انقلاب کردیم و آن را جزئی از سنت های الهی می دانیم قابل تغییر نیست.

 

او ادامه داد: ایستادگی،مخالفت با دشمن و اتحاد، از این سنت های الهی و رمز های موفقیت هستند که نباید آن ها را تغییر دهیم و به جای آن باید در اقدامات مدیریتی ، رویکرد و ابزار خود تغییر ایجاد کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر از من بپرسند چالش و مشکل ما در مملکت کجاست من پاسخ می دهم نا کارامدی است، گفت: ما کارآمد نیستیم و اولین رکن آن هم مشکلات مدیریتی است؛ این نا کارآمدی اصلی ترین دلیل قبول نکردن حرف های مسئولین توسط مردم است.

 

قالیباف افزود: گاهی وقت ها این ناکارآمدی ها باعث می شود کارنامه مسئولین کارآمد هم دیده نشود و حرف های مسئولین کارآمد مقبول مردم قرار نگیرد.

 

او ادامه داد:  مردم می بینند که حرف های ما با آنچه که در عمل ماست فاصله دارد و این باعث می شود که حتی نگاه آن ها نسبت به دین هم تغییر کند و این مشکل چاره ای ندارد جز اینکه دین را در امور کشور دخیل کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جامعه ای که اعتماد مردمش  را از دست بدهد همکاری آن ها را هم نیز از دست می دهد، گفت: در یک حکومت هیچ موفقیتی بدون همکاری مردم انجام نمی شود که اگر هم بشود عمق ندارد و با التماس از دشمنان به وجود آمده است.

 

قالیباف با بیان اینکه  برخی مشکلات در چهل سال گذشته همواره همراه ما بوده اما هیچ وقت به حل آن فکر نکردیم، افزود: در سال ۸۴که پروژه افزایش جمعیت آغاز شد ما با مشکل کمبود شیرخشک رو به رو شدیم، چند سال بعد کمبود مدارس ابتدایی سپس کمبود معلم و مراکز آموزشی در مقاطع بالاتر و بعد از آن هم حجم زیادی از نوجوانان که پشت کنکور مانده بودند.

 

او ادامه داد: تمام مشکلات ما به همین صورت است که بعد از انجام یک عمل، تغییرات را برای آن نمی سنجیم و انجام نمی دهیم.

 

عضو شورای تشخیص مصلحت نظام گفت: اما دیگر تغییری که به آن نیاز داریم تغییرات مدیریتی و دادن فرصت هاس مدیریتی به جوانان است.

 

قالیباف افزود: انقلاب ما انقلابی دولتی بود اما در هیچ حوزه ای از مردم استفاده نمی کنیم.

 

او ادامه داد: ۸۰ درصد از حوضه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ما دولتی است؛ ما فقط یک بار مردم را به کار گرفتیم که البته موفق هم بودیم اما بعد رها کردیم که آن هم دوران دفاع مقدس بود.

 

عضو شورای تشخیص مصلحت نظام گفت: اما دیگر تغییری که به آن نیاز داریم، تغییرات مدیریتی و دادن فرصت های مدیریتی به جوان ها است.

 

انتهای پیام//ع.ع

 

فرصت های مدیریتی را باید به جوانان داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.