دیدار و گفت‌وگوی معاون وزیر خارجه روسیه با هیئتی از انصارالله

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، میخائیل بوگدانوف با هیئتی از انصارالله در مسقط دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه این کشور با هیئتی از انصارالله به ریاست محمد عبدالسلام در مسقط دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله با تائید این خبر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: هیئت ملی به ریاست محمد عبدالسلام امروز با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مسائل مشترک و پیگیری نتایج سفر ماه گذشته هیئت ملی به مسکو، تحولات اوضاع منطقه و به طور خاص یمن و آینده حل و فصل سیاسی با نظارت سازمان ملل گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این دیدار تاکید کردند جنگ وارد مراحل بسیار پیچیده شده است و ادامه آن، وخامت اوضاع را تشدید می‌کند. عبدالسلام و بوگدانوف همچنین بر لزوم اقدامات سریع در حل و فصل فراگیر سیاسی تاکید کردند.

عبدالملک العجری، عضو هیئت ملی و سفیر روسیه فدرال در پادشاهی عمان هم در این دیدار حضور داشتند.

دو روز پیش روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد آمریکا تصمیم دارد با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس در یمن، مذاکرات مستقیمی را با انصارالله انجام دهد.

این تصمیم جدید آمریکایی‌ها برای فراهم کردن شرایط به منظور پایان دادن به جنگ یمن در شرایطی مطرح می‌شود که ائتلاف سعودی مورد حمایت واشنگتن نه تنها به اهداف خود در این جنگ نرسیده است بلکه علی‌رغم حملات پهپادی متعدد نیرو‌های مقاومت یمنی به مواضعش در نقاط مختلف عربستان، در جنوب یمن نیز با امارات درگیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار