باهنر:

خط امام راه خداپرستی و صداقت است/ آرزوی او استقرار دولتی خداترس بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امید امام این بود که دولتی مستقر شود که فقط از خدا بترسد.

خط امام خط خداپرستی و صداقت است/ آرزوی او استقرار دولتی خداترس بودبه گزارش خبرنگار حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر عصر امروز پنجشنبه در آیین نخستین سالگرد افتتاح خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب تاثیرات زیادی در شکل گرفتن روند پیروزی انقلاب داشت. در آن زمان بعضی از شاگردان حضرت امام (ره) بر کار‌های فرهنگی و عده‌ای بر اطلاع رسانی و تهییج جامعه متمرکز شدند.

او ادامه داد: زمانی که حضرت امام در قم دستگیر و به تهران منتقل می‌شدند، ماموری از ایشان سوال کرد که با کدام سربازان قصد انقلاب دارید؟ امام فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند.

باهنر اظهار کرد: شاید این تلنگری جدی برای کسانی بود که خود در آن دوره خود را سرباز کشور و امام می‌دانستند. به طوری که یاران امام این ماموریت را احساس کردند که نسل انقلاب را آماده کنند و پایه‌های انقلاب را بسازند.

او افزود: اتفاقاتی که ظرف دو سه سال اول انقلاب افتاد استقرار نظام جمهوری اسلامی را با چالش روبرو کرد. از بزرگترین ماموریت‌هایی که حضرت امام برای خود و یارانشان در نظر داشتند شرایط و برنامه‌های بعد از استقرار بود و مطمئن بودند چالش‌ها را سپری می‌کنیم.

باهنر درباره تعریف و فهم خط امام (ره) خاطرنشان کرد: وقتی به سخنان امام مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم خط آن بزرگمرد این است که در حضور خدا معصیت نکنیم بنابراین خط امام خط خداپرستی و صداقت است.

او ادامه داد: از امام پرسیدند آیا تاکنون از کسی ترسیدی؟ فرمودند؛ در تمام عمرم از هیچ کس غیر از خدا نترسیدم؛ لذا اگر در محضر خدا بنشینید به این درجه از شجاعت می‌رسید.

باهنر گفت: زمانی که شهید رجائی شهید باهنر را به عنوان نخست وزیر معرفی کرد، حضرت امام (ره) بحث دولت کریمه را مطرح کردند. آرزو و امید امام این بود که دولتی مستقر شود که فقط از خدا بترسد، چراکه معتقد بود خدا ترسی دولت باعث استمرار آن خواهد شد.

او با بیان اینکه خدا ترسی باعث از خود گذشتگی می‌شود، تاکید کرد: روزی که شهید باهنر از مجلس رای اعتماد گرفت و نخست وزیر شد از او پرسیدند چه احساسی دارید، گفت تا امروز چهار فرزند داشتم، از امروز به بعد ۱۱ میلیون فرزند دارم و می‌دانم باید به تک تک این مردم پاسخگو باشم. این معنی خدا ترسی بود که امام به یارانش آموخته بود.

انتهای پیام/

محمدرضا باهنر درباره خط امام چه گفت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۲۳:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
امام خمینی ( ره) اهدافش برای این مملکت و مردم قابل ستایش بود و هست و خواهد بود
آخرین اخبار