۳۵ پیرغلام برگزیده ملی و بین المللی تجلیل شدند

در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، از ۳۵ خادم حسینی برگزیده ملی و بین المللی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از ۳۵ پیرغلام حسینی که متوسط سن آن‌ها ۸۳ سال است، بر اساس ۱۲شرط از جمله سن بالای ۷۵سال، حفظ بیش از دوهزار بیت شعر و تالیف و پژوهش در زمینه فرهنگ عاشورا بوده است تجلیل شد.

در این مراسم دربخش بین الملل از محمد مظهرالاشقر از دمشق، شیخ موسی آیدین از ترکیه، محمد رفیق از پاکستان، محمدجواد شیخ زاده ذاکر اهل بیت از افغانستان، دکتر مظفر سلطان حسن ترابی از هندوستان، اسقف آنتوان ضوء موسینیور و دکتر انور نجم العاملی از لبنان، سیدمحمود شاه حسینی از تایلند با اهدای تندیس اجلاس تجلیل شد.

همچنین تندیس اجلاس به دکتر عصام العماد از یمن، مالک جلیل الوان از عراق، لوییز خاویر از کلمبیا، عمران رجب اف از آذربایجان، دکتر شیخ محمد التل از ترکیه، موبد فریبرز شهزادی از جامعه زرتشتیان ایران، شیخ معین الدقیق و احمد امرالله فتح الله حیدر، پیرغلامان برگزیده بخش بین الملل اهدا شد.

۳۵ پیرغلام برگزیده جهان تجلیل شدند

۳۵ پیرغلام برگزیده جهان تجلیل شدند

در بخش ملی اجلاس از پیرغلامان برگزیده حاج حسین مزین از یزد، ماموسا دکتر عبدالسلام امامی از برگزیدگان اهل سنت کردستان، عوض خادمی قاسمی از اردبیل، سید علی اصغر کریمی از مازندران، سیدماشالله موسوی از لرستان، محمود عابری اصل از زنجان، سیدمهدی حسینی از گلستان، قربانعلی مولوی از چهارمحال و بختیاری، حسنعلی سقیرا از اصفهان، حسین زهره از همدان، محمدحسین رحیمی از استان مرکزی، محمد نعمتی از استان فارس، قربان طاهری از آذربایجان غربی، عباس عنقا از تهران، سیدجعفر ماه رخسا از خراسان رضوی، محمدمهدی موحد رضایی و داوود حسینی فرد از تهران، ابوطالبی از البرز و خانواده مرحوم شیخ حجت الاسلام و المسلمین احمد کافی تجلیل شد.

۳۵ پیرغلام برگزیده جهان تجلیل شدند

۳۵ پیرغلام برگزیده جهان تجلیل شدند

هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی صبح دیروز در سالن همایش های کریاس پالاس میبد با حضور بیش از ۸۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۴۵ پیرغلام بین المللی از  ۲۹ کشور دنیا در میبد آغاز بکار کرد و امشب در حسینیه امیرچخماق یزد با تجلیل از خادمان و پیرغلامان برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ص

هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به کار خود پایان داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار