نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان به تلاش بیش تری نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان نیازمند تلاش بیش تری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید تلاش بیشتری برای بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان صورت گیرد.

او با بیان این که تا فرهنگ جامعه‌ای اصلاح نشود تحولی در آن جامعه اتفاق نمی‌افتد افزود: اگر تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد می‌تواند بسترساز حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد بیان داشت: با توجه به این که مقام معظم رهبری در ٩ سال گذشته تأکید و اولویت نخست را بر مسائل اقتصادی و اقتصاد گذشته‌اند به دلیل این که در جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا هستیم، اما تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از اقتصاد بر فرهنگ و مسائل فرهنگی جامعه و کشور است.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور متعدد هستند و در دولت هم چند وزارتخانه مثل آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در فرهنگ سهم دارند، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس هرم فرهنگ قرار دارد.

امام جمعه اهواز اذعان داشت: نخستین حرکت پیامبر تحول بنیادین فرهنگ بود تا توانستند آن حرکت را رهبری کنند و محصول تلاش‌های پیامبر اکرم (ص) شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بود.

او در ادامه گفت: در مباحث فرهنگی، مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای بر هنر دارند و مباحث هنری یکی از حلقه‌های مفقوده در مباحث فرهنگی از ابتدای انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد بیان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه هنر، اما متأسفانه در ایران کمتر به این موضوع توجه شده هرچند دولت‌های مختلف در این زمینه تلاش‌های زیادی کردند.

او گفت: در این زمینه کادرسازی و تربیت نیروی لازم انجام نشد و وقتی انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد کادر‌ها و نیرو‌ها باید متناسب با این عرصه تربیت شوند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: باید فیلم‌هایی تولید کنیم که حرف اول را در جهان بزنیم.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به امور فرهنگی و هنری

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.