از باستی هیلز لواسان تا باستی هیلز مشهد

مجموعه‌ای به نام سروستان کهن در مشهد به دلیل دیوارکشی و حفاظی که در اطراف آن کشیده شده و چندین واحد ویلایی و مسکونی در آن ساخته شده به نام باستی هیلز مشهد شهرت یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در یک حرکت خودجوش از سوی چند رسانه در مشهد برای پیگیری موضوع باستی هیلز در این شهر، امروز ۸ شهریور برای بازید از این مجموعه اقدام کردیم.

در گزارش‌های اخیر رسانه‌های مختلف استان از این مجموعه آمده بود که در این مکان ویلا‌های لاکچری ساخته شده بطوری که برای ساخت آن‌ها به محیط زیست و طبیعت موجود آسیب رسیده است.

در گفت و گویی با برخی از مالکان و سازندگان این واحد‌ها مسائلی غیر از آنچه در گزارش‌ها آمده بود را شنیدیم.

فرهاد روحبخش مدیر اجرایی مجموعه سروستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  می‌گوید: این محل که ۸ هکتار وسعت دارد از ۲۵ سال پیش توسط مالک آن قطعه بندی شده و به مالکان بعدی به فروش رسیده است.

او ادامه می‌دهد: ساخت ویلا‌ها در بین درختان، طوری جانمایی شده است که به فضای سبز آنجا آسیبی نرسیده و قدمت درختان بیانگر سلامت محیط زیست آنجاست.

روحبخش با بیان اینکه مجوز‌های این املاک از ۱۲ سال پیش به این طرف صادر شده و چندین سال طول کشیده، که این امر فقط مربوط به سال‌های اخیر نیست، پروانه ساخت بعضی قطعات از شهرداری صادر شده و این املاک اکنون پروانه پایان کار دارند.

مدیر اجرایی مجموعه سروستان می‌افزاید: در سال ۹۰ حکم قلع و قمع برای این مکان ۳۲ واحدی صادر شده بود که بعد از تبرئه از سوی دادگاه تجدید نظر در آن سال، اکنون هم پروانه ساخت شهرداری، هم ماده ۱۰۰ و هم پروانه پایان کار داریم و با وجود اینکه ۷ سال از پایان دادگاه قبلی گذشته است دوباره دادستانی به این مجموعه وارد شده که در این خصوص تقاضا داریم دادستان محترم یا معاون ایشان برای بازدید از این محل تشریف بیاورند چرا که آنچه در گزارش‌ها آمده با واقعیت بسیار متفاوت است.
 

آدرس باستی هیلز؟


او بیان می‌کند: این ملک شخصی بوده و با رعایت حفظ قانون ساخته شده است، ملک‌های موجود در حقیقت ویلا‌هایی است که در یک زمین ۸ هکتاری ساخته شده و هرگز نمی‌تواند به جای باستی هیلز از آن نام برد، باستی هیلز در لواسان ۳۵۰هکتار است که این مجموعه نه به لحاظ وسعت و نه به لحاظ قیمت و ظاهر ویلاها با آن قابل مقایسه نیست.

یکی از مالکان مجموعه سروستان می‌گوید: قرارداد‌های یک یا دو میلیارد تومانی ما که برای خرید ملک صورت گرفته در گزارش‌های اخیر رسانه ها، چند ده میلیارد تومان نشان داده شده است، این در حالی است که حکم قلع و قمع دادستانی بر کلیه ساختمان‌ها صادر شده در حالی که ۱۱ واحد آن تا سال ۹۰ پروانه پایان کار گرفته اند و اکنون مسکونی هستند.


این گزارش با هدف پیگیری موضوع حکم صادره از مراجع قضایی مبنی بر قلع و قمح مجموعه سروستان قدیم در مشهد که به باستی هیلز این شهر مشهور شده، تهیه شده است که برای پایان گزارش هنوز به موارد و منابع موثق تری نیاز داریم.
 
انتهای پیام//ف.ح

گزارشگر: فاطمه حسن زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من تخریب کار درستی نیست باید فکر دیگری کرد این همه امکانات هست انجا تخریب ضرر ش به خودماناست باید مسئولان فکر دیگری بکنند