در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی بسته‌های حمایتی ویژه بیماران خاص از سوی وزارت بهداشت

سرپرست مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت از طراحی بسته‌های حمایتی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج برای اقدامات درمانی خبر داد.

طراحی بسته‌های حمایتی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج از سوی وزارت بهداشت / تأمین منابع بسته‌های حمایتی از سوی وزارت بهداشت / مقفول ماندن اعتبار حمایت های خاص از بیماران صعب‌العلاججمشید کرمانچی مشاور معاون درمان در امور بیماری‌ها وزارت بهداشت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بسته‌های حمایتی از بیماران خاص و صعب العلاج اظهار کرد: در مورد بیماران خاص، وزارت بهداشت حمایت ویژه‌ای از این بیماران انجام می‌دهد و در این زمینه بسته‌های حمایتی ویژه گروه‌های مختلف بیماران خاص در نظر گرفته شده به طوری که در این بسته مشخص شده است که وزارت بهداشت برای کدام گروه از بیماران صعب‌العلاج اولویت بیشتری باید در نظر بگیرد.

او ادامه داد: بر اساس متن قانون مصوبه مجلس بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و MS هستند مشمول دریافت خدمات مختلف بهداشتی و درمانی هستند و تعداد این بیماران نیز در کشور زیاد است.

طراحی بسته حمایتی ویژه بیماران خاص با هدف پیشگیری و درمان بیماری

کرمانچی تأکید کرد: وزارت بهداشت بسته خدمتی ویژه هر گروه خاص و صعب‌العلاج طراحی کرده است که در کنار تمام خدماتی است که بیمارستان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر در نظر دارند؛  به طور مثال سالانه خدمات تشخیصی و درمانی برای بیماران صعب‌العلاج خاص به صورت رایگان در نظر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید: تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج، واقعی نیست


مشاور معاون درمان در امور بیماری‌ها وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خدمات ویژه‌ای مانند دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: وزارت بهداشت قسمتی از خدمات ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج را که از نظر اعتباری و بودجه‌ای مغفول مانده بود از نظر مالی تحت پوشش قرا داده است.

او بیان کرد:  طراحی بسته‌های حمایتی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج بر اساس نیازهای آن‌ها در هر زمانی به روز می‌شود تا نیازهای جدید بیماران با دریافت بسته‌های خدمتی برطرف شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار