امام جمعه همدان؛

شرط ماندگاری مسئولان، در کنار مردم بودن است

امام جمعه همدان گفت: امروز اگر مسئولی می‌خواهد بعد از ۴۰ سال ماندگار باشد باید با مردم باشد، در کنار مردم بماند، ساده‌زیست باشد و فریب نخورد.

شرط ماندگاری مسئولان، در کنار مردم بودن استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای رصد فعالیت‌های مسوولان و رفع نقاط ضعف است.

او گفت: امروز اگر مسوولی می‌خواهد بعد از ۴۰ سال ماندگار باشد باید با مردم باشد، در کنار مردم بماند، ساده‌زیست باشد و فریب نخورد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسوولان از مردم هستند در ادامه افزود: طی چند ماه اخیر دولت با همراهی بانک مرکزی نسبت به کنترل نوسانات ارز اقدام کرده است به طوری که در حال حاضر شاهد کنترل قیمت کالا‌ها هستیم هرچند این موضوع به معنای عدم وجود مشکل نیست.

او با بیان اینکه بعد از نقض برجام توسط اروپا و آمریکا توجه دولت به توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافته است اضافه کرد: البته دولت باید زودتر به این موضوع توجه می‌کرد، ما نیز از این اتفاق دفاع می‌کنیم.

شعبانی خروج دولت از برجام را قابل دفاع دانست و گفت: انتظار می‌رود دولت با قدرت و دقت بیشتر و از موضع قدرت خروج از برجام را دنبال کند.

او با اشاره به آسیب‌های موجود در دولت گفت: طی ۶ سال گذشته که برنامه مذاکره در کشور مطرح شد دولت اقتصاد را به برجام وابسته کرد و همین اتفاق باعث شد با تصمیم دولت‌های غربی اقتصاد ما آسیب‌پذیر شود.

امام جمعه همدان توجه به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی را امری مهم دانست و با بیان اینکه دولت باید در این زمینه جدی‌تر وارد شود افزود: امروز برخی آقایان در فضای سیاسی کشور با وجود تجربه تلخ مذاکرات دوباره بر طبل مذاکرات می‌کوبند.

او با بیان اینکه گویا برخی نمی‌خواهند تجربه تلخ قبلی مذاکره را درک کنند تأکید کرد: ما با مذاکره مشکل نداریم اگر آمریکا و دولت‌های غربی به دنبال زیاده‌خواهی نباشند که هستند، ضمن اینکه در برجام این موضوع اثبات شد.

شعبانی با تأکید بر اینکه مذاکره دیروز اقتصاد را آسیب‌پذیر کرد و مذاکره فردا امنیت را تحت شعاع قرار می‌دهد گفت: اقتصاد به مرور زمان درست می‌شود، اما اگر با مذاکرات مجدد امنیت کشور دچار مشکل شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

او در ادامه سخنانش حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها را امری ناپسند دانست و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با هیأت دولت فرمودند از مسائل فرعی و حاشیه دوری شود، زیرا امروز اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار دارد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها در هفته دولت که باید صنعت و زیرساخت ما توسعه یابد مسئله اصلی‌شان می‌شود زنانی که در یک مراسم کشف حجاب می‌کنند.

او ادامه داد: آیا در شأن رئیس جمهور است که ایشان را به چنین مراسمی بیاورند و فضای رسانه‌ای درست کنند؟ انتظار داریم رئیس‌جمهور در این زمینه تذکر دهد، عده‌ای دنبال ایجاد فضای رسانه‌ای و حاشیه‌سازی هستند تا افکار عمومی منحرف شود.

شعبانی گفت: در طرح مذاکره مجدد با آمریکا، رئیس‌جمهور با صراحت اعلام کرد برنامه‌ای برای مذاکره نداریم، اما برخی از رسانه‌های وابسته طور دیگری وانمود می‌کنند و به دنبال مقصر جلوه دادن انقلابیون هستند.

او با بیان اینکه در حوزه اقتصاد باید تمام توان خود را به داخل معطوف کنیم گفت: نباید مدیریت اقتصاد این طور باشد که آن طرف دنیا تصمیمی گرفته شود و در داخل اقتصاد ما آسیب ببیند.

امام جمعه همدان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم خواستار برگزاری عزاداری‌های پرشور و با معرفت شد و افزود: در هیات‌ها باید مراقب رعایت حق‌الناس نیز باشیم بنابراین نباید نسبت به برگزاری مراسم عزاداری در ساعات نامناسب اقدام شود.

او با تأکید بر اینکه هیئات عزاداری در استان باید به سمت مساجد حرکت کنند از هیات امنای مساجد خواست زمینه جذب جوانان به این مراکز دینی را فراهم کنند.

شعبانی با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی در ایام محرم باید از وجود سخنرانان زبده و موثر بهره ببرند گفت: فعالیت هیأتی که فاقد سخنران باشد همسو با فلسفه عمیق ماه محرم نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/ د 

مسئولان باید با ساده زیستی در کنار مردم باشند

برچسب ها: نماز جمعه ، مسئولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.