شهر کرمان برای برپایی مراسم‌های عزاداری سالار شهیدان آماده می‌شود

شهردار منطقه یک کرمان گفت:مشکلات میدانی حسینیه ها، تکایا و مساجد برای برگزاری مراسم‌های سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم و صفر رفع می‌شود.

شهر کرمان برای برپایی مراسم‌های عزاداری سالار شهیدان آماده می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا خیاط زاده شهردار منطقه یک کرمان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، از آمادگی این منطقه برای همراهی با بانیان تکایا و مساجد برای برگزاری مراسم‌های عزاداری خبر داد.

او با اشاره به قرار گرفتن تعداد زیادی از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در بافت تاریخی و محدوده خدماتی منطقه یک و بالا بودن تعداد برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم و صفر گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده سعی شده است در حد توان، مشکلات میدانی حسینیه ها، تکایا و مساجد را برطرف کنیم.

شهردار منطقه یک کرمان نصب بنر‌هایی با موضوعیت اتفاقات عاشورا و پیام‌های محرمی و پرچم‌های مشکی در معابر و میادین سطح منطقه، لکه گیری و آسفالت، تنظیف، پاکسازی، شستشوی نما‌ها و تأمین و تجهیز ماشین آلات سنگین در راستای جمع آوری نخاله‌های معابر منتهی به حسینیه‌ها و مساجد را از جمله این اقداماتی برشمرد و اظهار کرد: این اقدامات به مناسبت ماه محرم، توسط نیرو‌های خدوم شهرداری منطقه یک طی روز‌های گذشته انجام شده است.

او از آمادگی همکاری شهرداری این منطقه با بانیان مساجد و حسنیه‌ها برای جمع آوی زباله‌ها و حفظ نظافت آن‌ها در زمان برگزاری مراسم‌ها و توزیع نذورات خبر داد.

انتهای پیام/ح

آمادگی فضای شهری کرمان برای محرم

برچسب ها: محرم ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار