جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین؛

آشنایی با دومین حریف ایران در گوانگژو / معرفی تیم ملی بسکتبال تونس

تیم ملی تونس دومین حریف آسمان خراشان کشورمان در رقابت‌های جام جهانی چین خواهند بود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال به مصاف تیم ملی تونس برود. شاگردان شاهین طبع پیش از این هم سابقه رویارویی با تونس را در رقابت‌های جام جهانی داشته اند و با این تیم نا آشنا نیستند.  

آسمان خراشان ایرانی در نخستین دور رقابت‌های جام جهانی بسکتبال که در گروه سوم با تیم‌های آمریکا، اسلوونی، برزیل، تونس و کرواسی هم گروه بودند موفق شدند تنها به یک برد دست پیدا کنند که آن هم با نتیجه ۷۱ بر ۵۸ دقیقا برابر همین تونس بود. تیم ملی کشورمان از ان دوره هم بازیکنانی در ترکیبش دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به صمد نیکخواه و حامد حدادی اشاره کرد که همین پوئن و نکته مثبتی برای تیم ملی ایران محسوب می‌شود.  

 آن‌ها اگر چه در بیشتر پست‌ها بازیکن سرشناسی ندارند و به راحتی شاید بتوان ایرانی‌ها را از آن‌ها سر‌تر دانست، ولی در یک پست شرایط بسیار خوبی را دارند و آن هم پستی پنجی است که مجری صلاح بازیکن تیم دالاس آمریکا در آن حضور دارد.  

پست پنج اهمیت زیادی دارد و شاید در  NBA (لیگ بسکتبال آمریکا) هم کمتر تیمی بازیکنی مطمئن در این پست دارد، بیشتر تیم‌ها در این قسمت از بازیکنان پست ۴ استفاده می‌کنند بنابراین حضور چنین بازیکنی در ترکیب تونس شاید کار را کمی سخت کند،  بسکتبال تونس در مجموع در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته است، آن‌ها تنها یک دوره به رقابت‌های المپیک تابستانی رسیدند که آن هم به سال ۲۰۱۲ والمپیک لندن باز می‌گردد.  


بیشتر بخوانید: تیم ملی بسکتبال ایران ۷۷ - مونته نگرو ۸۸ / شکست شاگردان شاهین طبع مقابل نماینده اروپا


این کشور عرب زبان آفریقایی در رقابت‌های کاپ آفریقا به ۲ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز دست یافته است که آخرین مدال آن‌ها به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد که به مقام نخست نائل شدند. آن‌ها همچنین در رقابت‌های قهرمانی آفریق هم به یک مدال طلا و برنز دست یافته اند و در جام کشور‌های عرب هم ۴ طلا، یک نقره و ۳ برنز گرفته اند.  

تیم تونس در مجموع امیدوار است که در رقابت‌های امسال نمایش متفاوتی داشته باشد و بدرخشد، آن‌ها اما در بازی نخستشان خوب نبودند و با نتیجه ۱۰۱-۶۲ به اسپانیا واگذار کردند تا شروع خوبی در این رقابت ها نداشته باشند با این حال نباید فراموش کرد که ماتادورها تیم دوم جهان هستند و رقابت ها با آن ها آسان نیست.

بیشتر بدانید: 

هدایت تیم ملی بسکتبال تونس را ماریو پالما از کشور پرتغال بر عهده دارد و از سال ۲۰۱۶ عهده دار این مسئولیت است.  

تونسی‌ها پیر‌ترین تیم رقابت‌های جام جهانی با میانگین ۳۱.۹ در اختیار دارند. نکته جالب‌تر اینجاست که آن‌ها هیچ بازیکن زیر ۲۵ سال ندارند و ۱۰ بازیکن این تیم‌ها بالای ۳۰ سال هستند!

۷ بازیکن تونسی قد بلندی دارند و ارتفاع آن‌ها بیش از ۲ متر است، مجری صلاح هم با ۲ متر ۱۸ سانتی متر بلند قد‌ترین بازیکن این تیم است.  

تونسی‌ها برای آمادگی هر چه بهتر در کشور‌های فرانسه، چین و جمهوری چک به اردو رفته اند و ۱۰ بازی تدارکاتی انجام دادند.  

 

اسامی تیم ملی تونس برای رقابت‌های جام جهانی به شرح زیر است: 

۱- عمر آبادا
۲- محمد عباسی
۳- مکرام بن‌رمهان
۴- زید چنوفی
۵-مراد المبروک
۶- مختار غیازا
۷- محمد حدیدانه
۸- نذار نیوا
۹- صلاح مجیری
۱۰- عمر مولی
۱۱- میشائیل رول
۱۲- رجحان سلیمانه


بیشتر بخوانید: گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال از بازیکنان برتر قاره کهن در جام جهانی/ ستارگان آسیا را فراموش نکنید!


انتهای پیام/ 

معرفی تیم ملی بسکتبال تونس برای جام جهانی بسکتبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار