به اسناد آمار، ۵۱ نفر در تیراندازی‌های جمعی ماه گذشته آمریکا کشته شدند که بیشتر این تیراندازی‌ها نیز در ایالت تگزاس روی داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، اطلاعات منتشر شده در آمریکا نشان می‌دهد طی سال جاری میلادی تاکنون دستکم ۳۸ مورد تیراندازی با تلفات سه نفر یا بیشتر اتفاق افتاده است.

ماه اوت (ماه میلادی قبلی) همانطور که آغاز شده بود با تیراندازی‌های فراوان و کشته شدن تعداد قابل توجهی از افراد پایان یافت. پنج نفر روز شنبه در اودسا در ایالت تگزاس کشته شدند. یک فرد مسلح به صورت بی‌هدف به طرف خودرو‌ها تیراندازی می‌کرد و تعداد کشته شدگان در کشتار‌های جمعی با سلاح گرم، این ماه به ۵۱ نفر رسید.

وزارت دادگستری آمریکا، کشتار‌های جمعی را به قتل رسیدن سه نفر یا بیشتر در یک حادثه به غیر از مرگ فرد مسلح تعریف کرده است.

بیشترین تعداد کشته‌شدگان در خشونت‌هایی که در آن‌ها از اسلحه استفاده شده در ایالت تگزاس بوده است. این ماه از هر هشت مورد تیراندازی مرگبار، چهار مورد در تگزاس روی داد از جمله اینکه در قتل عام سوم اوت (دوازده مرداد) در یک فروشگاه والمارت در اِل پاسو, ۲۲ نفر کشته شدند.

روز گذشته نیز دستکم ده نفر در یک مسابقه فوتبال دبیرستانی در شهر موبیل در ایالت آلاباما آمریکا هدف اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند. این حادثه در استادیوم لاد پیبلز (Ladd Peebles Stadium) روی داد.

به گفته لارنس باتیسته (Lawerence Battiste), رئیس پلیس این شهر، دستکم ده نوجوان در طیف سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در این تیراندازی زخمی شدند.

خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی‌های مرگبار در ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد و شمار زیادی از افراد قربانی این حوادث مرگبار می‌شوند. بسیاری از مقامات و مردم آمریکا، دونالد ترامپ را عامل افزایش خشونت‌های مسلحانه در کشورشان می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار