تصمیم هولناک دختری برای پایان زندگی به دلیل بیماری مادرزادی!

«شب بخیر مادر» نمایش دو پرسوناژ از مادر و دختر است که کشمکش آنها باعث تصمیم هولناک دختر می شود.

معصومه رحمانی بازیگر نمایش «شب بخیر مادر» درباره این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایش «شب بخیر مادر» نمایش دو پرسوناژ از مادر و دختر است که من نقش دختر را ایفا می کنم.متن نمایشنامه « شب بخیر مادر» یک متن آمریکایی است که جایزه پولیتزر گرفته و از متونی است که از زمان دانشجویی علاقه ایفای نقش های آن را داشتم. نمایشنامه هایی که جایزه پولیتزر را دریافت کرده اند, اصولا  بازیگر محور هستند یعنی متن ها رئالیستی هستند یا با نگاه روان شناختی نوشته شده اند.

وی افزود: من پیش از این نمایش, نمایش «لانه خرگوش» را داشتم که آن ها از متون آمریکایی بود و جایزه پولیتزر دریافت کرده است و خوشحالم که شانس بازی در آن را داشتم. این متون به شدت چالش برانگیز هستند زیرا جزئیات شخصیتی در آن ها بسیار است و این جزئیات شخصیتی برای بازیگر سبب ایجاد چالش های زیادی می شود.

رحمانی درباره کاراکتر «جسی» گفت: این شخصیت به نوعی یک کاراکتر بازنده ای است که احساس می کند زندگی خود را باخته و تصمیم می گیرد زندگی خود را متوقف کند. گذشته او و آدم هایی که در زندگی او حضور دارند در پروسه نمایش از آن ها اسم برده می شود و به نوعی زخمی به او وارد کرده اند. شخصیت «جسی» بیماری مادرزادی داشته که به شیوه غلطی با آن برخورد شده و این زخمی دیگر برای او ایجاد کرده  که در پایان نمایش می گوید: «من خودم را از دست دادم , من کسی که باید می بودم نشد که بشم » و او حس بی وجودی می کند.

وی ادامه داد: در متن هزار و یک دلیل ریز و درشت وجود دارد اما هیچ کدام دلیل مشخصی را نشان نمی دهد پس می توان همه این ها را دلیلی برای خودکشی یک انسان دانست و هم می توان آن را بهانه ای دانست که یک آدم به صورت شخصی درگیری با خود دارد که تصمیم به قطع زندگی خود می گیرد.

رحمانی درباره استقبال مخاطبان از نمایش «شب بخیر مادر» گفت: استقبال مخاطبان آن طور که انتظار داریم نشده است, تماشاگران به تماشای نمایش می آیند ولی ما انتظار استقبالی پرشور داریم , البته از نظر من ذائقه تماشاگر کمی تغییر کرده و این موضوع کمی تلخ است  اما امیدوارم بازخوردهای خوب تماشاگران در شب های نخست نمایش سبب استقبال خوب تماشاگران در شب های آتی شود.

رحمانی درباره کارهای آینده خود گفت: برای چند کار صحبت شده که هنوز برای انتخاب آن ها به نتیجه نرسیده ام .

در خلاصه نمایش آمده است : کشمکش عاطفی میان مادر و دخترش منجر به اتفاقی تکان دهنده می شود.

مریم بوبانی، معصومه رحمانی بازیگران  , امیر لقمان تهیه کننده و فرید سلیمانی نویسنده نمایش « شب بخیر مادر» هستند.

گفتنی است نمایش «شب بخیر مادر» از اول تا ۱۵ شهریور هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم بر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

«شب بخیر مادر»؛ نمایشی چالش برانگیز برای بازیگر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار