بسته اخبار حوادث امروز ۱۰ شهریور ماه۹۸؛

۶۰ دستگاه جاروبرقی قاچاق در بوکان توقیف شد

مهم‌ترین حوادث امروز دهم شهریور سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مهم‌ترین حوادث امروز دهم شهریور  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف جاروبرقی های قاچاق در بوکان 

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان گفت : تیم های عملیاتی پلیس بوکان در کنترل محور های مواصلاتی این شهرستان از یک دستگاه وانت سایپا حامل بار قاچاق ۶۰ دستگاه جارو برقی را کشف و ضبط کردند.

او افزود: ارزش ریالی کالای کشف شده ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده و در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شده که جهت طی مراحل قانونی به همراه پرونده تکمیلی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌ های مهاباد ، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است.

با عنایت به ماده‌ی ۱ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا مصوب ۱۳۹۲ قاچاق کالا و ارز عبارت است از «هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه‌ی آن در بازار داخلی کشف شود.»

با توجه به ماده‌ی فوق‌ الذکر ، قاچاق در صورتی اتفاق می‌افتد که حمل‌ و نقل کالا برخلاف محدودیت یا ممنوعیتی باشد که طبق قانون مقرر شده است. ( مثلا ورود و صدور اجناس مجاز بدون دادن عوارض گمرکی ، قاچاق عوارض گمرکی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.