اعلام برنامه های سازمان اوقاف فارس در ایام محرم

برنامه های سازمان اوقاف فارس در ایام محرم اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،عباس موسوی مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه فارس در جمع خبرنگاران گفت: مانند سال های گذشته از ۱۰ اشهریور مصادف با اول محرم تا ۷ آبان مصادف با روز آخر ماه صفر سازمان اوقاف برنامه‌هایی شامل ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در۴۵۰ بقعه متبرکه با هدف اجرای نیت واقفان، سپاه پوش کردن تمامی اماکن مذهبی در سطح استان، برگزاری مراسم سخرانی و عزاداری در ده شب ماه محرم، اعزام ۲۱۵ مبلغ غیر بومی از شهر مقدس قم، و ۵۰۰ مبلغ استان فارس به مدت ۱۱ روز از ۹ تا ۲۰ شهریور برای تبیین رشادت‌های اهل بیت در صحرای کربلا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) است.

او، تصریح کرد: نشست توجیهی با حضور بیش از ۵۰۰ مبلغ بومی و با حضور نماینده محترم، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر شیراز، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) در روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه امسال مصادف با دوم ماه محرم در ۵۰ بقعه و برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی جمعه ۱۵ شهریور ۹۸ مصادف با ۶ ماه محرم در ۷۰ بقعه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

موسوی ادامه داد: برپای برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی (ع)) در روز شنبه ۱۶ شهریور ۹۸ مصادف با ۷ محرم با همکاری اداره آموزش و پرورش استان فارس در ۴۰ بقعه همزمان در سراسر کشور، تمهیدات لازم برای اقامه نماز باشکوه ظهر تاسوعا و عاشورا که مقرر شده به صورت باشکوه همراه با تمامی هیات‌های مذهبی در بقاع متبرکه برگزار شود، که شامل فضا سازی، پیش بینی محل وضو و تهیه مهر نماز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و شام غریبان ۱۷، ۱۸، ۱۹ مصادف با نهم و دهم محرم، برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم در روز پنج شنبه ۲۱ شهریور، برپایی خیمه معرفت و نمایشگاه شمیم حسینی در ۱۳۰ بقعه برای اولین باربا همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای کمک و حمایت از هیات‌های مذهبی استان و هیات‌های مذهبی که دارای مجوز و کد شناسه مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی باشند همراه با معرفی نامه از این سازمان و ثبت نام نیز در سامانه بیرق با همکاری اداره کل اوقاف فارس و از محل اجرای نیات موقوفات انجام می‌شود.

او، اضافه کرد: اطعام از محل موقوفات و نیات منطبق در بقاع متبرکه و امام زادگان برای عزاداران حسینی، عوامل اجرایی طرح مذکور در بقاع متبرکه شامل مبلغان، ائمه جمعه، خادمان ثابت و افتخاری، هیات امنا و مدیران فرهنگی هستند به بیش از ۵ هزار نفر در بقاع متبرکه خدمات رسانی می‌کنند.

موسوی اظهار کرد: برگزاری امنیت برنامه ها، هماهنگی لازم با نیرو‌های انتظامی و بسیج، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای گسترش فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت، اطلاع رسانی، تبلیغات و فضا سازی لازم در سطح استان، شهرستان و بقاع متبرکه، تشکیل ستاد اربعین حسینی اوقاف فارس و تشکیل ۶ جلسه مقدماتی برای برپایی موکب اربعین در مرز شلمچه برای خدمات رسانی به زائران اربعین از محا اجرای نیات واقفان است.

همچنین حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی  معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: برای نخستین طرح گردشگری دینی در طول سه دهه محرم امسال با همکاری اداره کل اوقاف استان فارس برگزار می شود.

او، با اشاره به افتتاح خیمه معرفت حسینی گفت:  حمایت و کمک به هیئت‌ها در سراسر استان از محل اجرای واقفان خیراندیش انجام می شود که در طول برگزاری  برنامه‌های مناسبتی، ۵۰۰   هیأت در اماکن مذهبی مستقر هستند.

صفری گرایی بیان کرد: در ۳۰ بقعه متبرکه استان فارس مراسم شمیم حسینی و خیمه معرفت اداره کل اوقاف استان فارس برپا می‌شود که در این خیمه‌ها به هیات های مذهبی  خدمات عاشورایی ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس با بیان اینکه مقرر شده کمک‌هایی در خیمه های معرفت به هیئت‌های مذهبی  شود، افزود: این برنامه از امروز آغاز می‌شود و هیئت‌هایی که دارای مجوز هستند و در سطح شهر شیراز فعالیت می‌کنند حواله ارزاق را دریافت می کنند که توزیع ارزاق به مدت  ۴  روز  است.

او، ادامه داد: توزیع اطعام از خیمه های معرفت در نقاطی از شهر شیراز از جمله امامزاده سید محمد در خیابان قصردشت، امامزاده سید محمد در محله پودونک و امامزاده سید صادق مهدی آباد  و بخشی از  اطعام نیز با مشارکت یک هیئت امنا در خانه‌های افراد نیازمند  توزیع می‌شود.

صفری گرایی تاکید کرد: در تمام بقاع متبرکه همراه با اطعام، مراسم عزاداری نیز  برگزار می‌شود.

او، اضافه کرد: طبق دستورالعمل، مبلغ خرید حواله‌های ارزاق  برای هیئت‌های مذهبی  از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده، که مبلغ حواله ارزاق در سطح شیراز  ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس اظهار کرد: در طول سه دهه محرم برای اولین بار گردشگری دینی  با مشارکت اداره کل اوقاف استان فارس اجرا می‌شود، که در فصل گردشگری مبلغانی از قم در مسجد نصیر الملک و حرم علی ابن حمزه (ع) مستقر می شوند که امسال ۵ نفر مبلغ مسلط به زبان‌های مختلف خارجی حضور دارند.

انتهای پیام/ت

برنامه های سازمان اوقاف فارس در ایام محرم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.