سمپاشی جایگاه‌های دام در مناطق عشایری اردل

جایگاه‌های دام در مناطق عشایری شهرستان اردل سمپاشی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا کریمی رئیس شبکه دامپزشکی اردل گفت: در راستای حفظ سرمایه‌های دامی و کاهش رخداد بیماری‌های مشترک، سم پاشی اماکن دامی، بدن دام‌ها و واکسیناسیون دام‌های عشایری و روستایی مناطق دهدلی، بادره و سرقلعه این شهرستان انجام شد.

او افزود: جهت مبارزه با انگل‌های سطح بدن دام مانند کنه‌ها و کک‌ها نیز از سم مخصوص موضعی، برای تمامی دام‌های روستایی و عشایری این مناطق، استفاده گردید.

کریمی با بیان اهمیت واکسیناسیون دام‌ها اضافه کرد: تمامی دام‌های روستایی و عشایری این مناطق علیه بیماری‌های آبلۀ گوسفند و بز، شاربن و بروسلوز (تب‌مالت) واکسینه شدند.

او ادامه داد: واکسیناسیون دام‌های نابالغ (بره و بزغاله) در سنین قبل از بلوغ علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) می‌تواند در گسترش عامل بیماری در جمعیت دامی و در نهایت میزان رخداد بیماری در جمعیت انسانی را به شدت کاهش دهد.

کریمی گفت: با توجه به صعب‌العبور و سخت‌گذر بودن این مناطق، اکیپ‌های واکسیناسیون این شبکه هر ساله با حضور چند روزه نسبت به واکسیناسیون دام‌ها و سایر اقدامات بهداشتی دامپزشکی، اقدام می‌کنند.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر اردل در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

واکسیناسیون دام‌های عشایری اردل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار