نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

توسعه پایدار در کشور با چابک‌سازی دولت میسر است

حمید علوی گفت: توسعه پایدار و رونق اقتصادی در کشور با وجود فشار‌های خارجی و تحریم‌ها با چابک‌سازی دولت امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید علوی نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : براساس آمار سالانه ۸۵ تا ۹۰ درصد از منابع درآمدی کشور صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود که با تکیه بر همین آمار در می‌یابیم که هزینه در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و تولید در کشور با اعتبار‌های قطره چکانی انجام می‌شود.

او افزود: اقدام مهمی که دولت تدبیر وامید می‌تواند برای توسعه صنعتی در کشور در سال‌های آینده انجام دهد، چابک سازی دولت است و با کاهش هزینه در امور‌های جاری می‌توان درآمد‌ها را برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری هزینه کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: توسعه کشور نیازمند اقدام‎های عملی است و باید به معنی واقعی دولتمردان برای رونق تولید و توسعه صنعتی در کشور با وجود فشار‌های خارجی تلاش کنند.

علوی اضافه کرد: دولت اگر هم بخواهد برای جهش اقتصادی و توسعه صنعتی در کشور مسیر سرمایه گذاری‌ها را هموار کند، به دلیل کاغذبازی اداری و چارچوب‌های اشتباه فعالان اقتصادی داخلی و خارجی، رغبت چندانی برای سرمایه گذاری ندارند.

او تصریح کرد: دولت چابک می‌توانند برای کاهش نرخ بیکاری در کشور تلاش کند و باید با برنامه‌ریزی‌ها برای رونق اقتصادی هدفمند باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: تعداد قابل توجهی از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند که این دغدغه‌ها ربطی به تحریم ندارد و با تغییر رویه‌ها در بخش اداری و ساختاری دولت می‌توان برای رونق کسب و کار در این واحد‌ها تلاش کرد.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است.

انتهای پیام/ح

دو هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال در استان سمنان وجود دارد

برچسب ها: صنعت ، واحد تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.