مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد؛

ضرورت مطالبه گری چاپخانه‌داران به منظور بهرمندی از تشکیل اتحادیه

فقدان اتحادیه چاپ یکی از مشکلات موجود در حوزه صنعت چاپ استان سمنان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در جشنواره و نمایشگاه صنعت چاپ استان سمنان ضمن بیان اینکه فقدان اتحادیه چاپ یکی از مشکلات موجود در حوزه صنعت چاپ استان سمنان محسوب می‌شود که فقدان آن یعنی مطالبه‌ای از سوی چاپخانه‌داران نشده است، گفت: برخی چاپخانه‌داران از اینکه دستگاه‌ها سفارش‌های خود را به خارج از استان می‌دهند گلایه‌مند هستند.

او افزود: در حوزه دستگاه‌های اجرایی امکان ورود مستقیم وجود ندارد، زیرا بحث رقابت در آن مطرح است، اما پیشنهاد شد که این طرح از سوی استانداری اجرایی شود.

فصل مشترک آگهی‌های نشریات و چاپخانه‌داران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: سرعت و دقت دو مقوله‌ای است که در این حوزه بسیار حائز اهمیت است که می‌توان از استاندار درخواست کرد تا از طریق آن‌ها به دستگاه‌های اجرایی تکلیف و برای آن‌ها ضمانت اجرایی تعیین شود، اما تاکنون درخواستی از سوی چاپخانه‌داران مطرح نشده است.

فضیلت بابیان اینکه چاپخانه‌داران استان سمنان حتی یک نامه تاکنون ارسال نکردند و دغدغه‌ای نیز عنوان نشدن است، افزود: شاید نبود اتحادیه که این مهم را به‌صورت صنفی پیگیری کند دلیل عمده آن باشد لذا بودن اتحادیه هویت چاپخانه‌داران را تقویت و آن را تثبیت می‌کند.

او بابیان اینکه در بحث آگهی روزنامه‌ها نیز همین داستان وجود دارد، ابراز داشت: تا وقتی تقاضایی از سوی مشتریان نباشد فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند کاسه داغ‌تر از آش شود بنابراین می‌بایست فعالان این عرصه اقدامات خود را از طریق اتحادیه دنبال کنند.

مشکلی در سطح کلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه تصریح کرد: در حوزه چاپ نه‌تن‌ها در استان بلکه در بعد کلان کشور نیز با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، در شرایطی که نمایشگاه‌های صنعت چاپ در دنیا محلی برای درآمد هستند در ایران کاملاً برعکس محل هزینه است و این بزرگ‌ترین ایرادی که وجود دارد.

فضیلت افزود: قطعاً موضوع تحریم‌ها بر روی صنعت چاپ نیز اثر گذاشته است، زیرا موضوعی اقتصادی محسوب می‌شود لذا با توجه به این موضوع و محدودیت‌های اعتبارات دولتی باید مقوله چاپ با تشکیل اتحادیه به صورت جدی‌تری به آن پرداخته شود.

انتهای پیام / م

فقدان «اتحادیه» یکی از مشکلات چاپخانه‌داران در استان سمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.