ایجاد فرهنگِ خلق ثروت از ماموریت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظیفه ایجاد فرهنگِ خلق ثروت و گفتمان تولید را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در نشست خبری گذر یک ساله فرهنگ و هنر که در مجتمع آسمان ۲ برگزار شد، گفت: پیام امام حسین (ع) پیام ایستادگی، مقاومت، توجه به نیرو‌های انسانی و بشری در پرتو معارف دینی بود.

او با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مقاومت در این زمانه، مقاومت اقتصادی است؛ گفت: مقاومت اقتصادی یعنی اینکه یک کشور با ظرفیت عظیم جوان، ظرفیت غنی فرهنگی و هنری در گذشته، با امید به نوآوری و طرح نو درانداختن در آینده و با توجه به داشته‌های خود بتواند در خلق آثار فرهنگی و هنری اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی و تأسیس گذر‌های فرهنگ و هنر است، گفت:گذر فرهنگ و هنر یعنی گذر‌هایی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که در آن آثار فرهنگی و هنری در یک فضای منسجم برای خرید و فروش به نمایش گذاشته شود.

او ادامه داد: مقصود از این گذر‌ها این است که برای دسترسی به آثار فرهنگی و هنری، شهروندان دچار مشکل نشوند و بتوانند با خانواده یک خرید و تجربه معنوی داشته باشند.

مروارید گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر با مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی مصادف شده است و ما به عنوان اداره فرهنگ وظیفه ایجاد فرهنگِ خلق ثروت و گفتمان تولید را در فضا‌های فرهنگی داریم تا به فرهنگ نه فقط به عنوان خلاقیت بلکه به عنوان صنعت تولید و سرمایه زا نگاه شود.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ایجاد این گذر‌ها اضافه شدن سبد خرید فرهنگی و هنری در کنار خرید‌های عمومی شهروندان است، گفت: یکی از اهداف تأسیس گذر فرهنگ و هنر در مشهد و در این مجتمع با این نگاه است که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و سالانه پذیرای ۵ میلیون زائر خارجی است، این مسئله شرایط خوبی برای خرید‌های فرهنگی و هنری زائران بین المللی را هم ایجاد می‌کند.

مروارید ادامه داد: مجموعه هنر‌هایی که در گذر فرهنگ و هنر مجتمع آسمان وجود دارد نقاشی، صنایع هنری تجسمی، آثار هنری بین‌المللی از کشور‌های همسایه، استودیو و عکاسی هنری، آثار هنری بر روی چرم، تصویر سازی، خطاطی، تذهیب، آثار فرهنگی در قالب کتاب و محصولات فرهنگی، مد و لباس با نگاه ایرانی و اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۵ واحد از این مجموعه ۷۰ واحدی، شامل ۱۵ واحد به‌صورت نگارخانه و ۳۰ واحد به‌صورت مغازه راه‌اندازی شده است.

او تصریح کرد: دو مجموعه دیگری هم از این گذر‌ها با همکاری شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی در بازار گلستان و پردیس دانشگاه فردوسی در حال برنامه ریزی است.

انتهای پیام//ز.‌ی
 

برگزاری نشست خبری گذر یک ساله فرهنگ و هنر در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.