معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین :

حجم زیاد پرونده های قضایی یکی از چالش های مهم جامعه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم ، حجم زیاد پرونده های قضایی را یکی از چالش های مهم جامعه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام محمد حیدری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت:حجم زیاد پرونده‌های قضایی به عنوان یکی از چالش‌های مهم جامعه محسوب می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع شش برنامه راهبردی تدوین شده است.

حجت الاسلام حیدری افزود: این برنامه‌ها شامل تدابیر پیشگیرانه، کاهنده جرایم و اختلافات و دعاوی در جامعه که خود شامل ۷ زیربرنامه است و اجرای سریع قانون پیشگیری از وقوع جرم، پیگیری برای اجرای طرح پلیس محله برای پیشگیری از سرقت، اتصال مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی به پلیس ۱۱۰ و قاضی کشیک، تسریع در اجرای لایحه داوری و میانجیگری و بازنگری در موادی از قانون مجازات اسلامی و کاهش اعسار از هزینه دادرسی است.

او با اشاره به خواسته‌های رئیس دستگاه قضا برای مقابله با وقوع جرم گفت:رئیس دستگاه قضا در این زمینه ۱۶۲ درخواست داشت که بعنوان مطالبه باید دستگاه‌های ذیربط به آن‌ها پاسخ دهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به آسیب‌های جدی که قوه قضاییه با آن‌ها سروکاردارد افزود:این آسیب‌ها ۱۳ مورد است که ۶ مورد آن‌ها ابرچالش محسوب می‌شود که در سند تحول قوه قضاییه به آن‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

او ادامه داد: البته برای این آسیب‌ها راهکار هم ارائه شده است و باید این راهکار‌ها از سوی دستگاه‌های ذیربط به دقت بررسی شود.

حجت الاسلام حیدری خواستار بررسی علل پایین بودن راندمان کار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین شد و گفت: اهداف شورا باید عینا محقق شود.

در این جلسه همچنین درباره آسیب های عزاداری سیدالشهدا (ع) بود که مواردی مانند ایجاد صدا‌های ناهنجار در عزاداری‌ها و مضمون نامناسب برخی مداحی‌ها و رقابت‌های ناسالم بین هیات‌ها ازجمله مواردی بود که در این زمینه بررسی شد.

در ادامه نمایندگان نیروی انتظامی استان به ارائه چالش‌ها و آسیب‌های مرسوم در عزاداری‌ها و نحوه برخورد با آن‌ها به شورا پرداختند و خواستار برنامه ریزی فرهنگی برای مقابله با خرافات در عزاداری‌ها شدند.

همچنین نمایندگان دستگاه‌های دیگر در این جلسه نقطه نظرات و موانع پیش روی خود در برگزاری عزاداری در شان سیدالشهدا (ع) را مطرح کردند.

انتهای پیام/ک

  تدوین شش برنامه راهبردی برای جلوگیری از افزایش پرونده‌های قضایی

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار