ترامپ وعده داد بر سر کنترل مالکیت سلاح با کنگره همکاری کند

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد با کنگره این کشور برای توقف تیراندازی‌های مرگبار همکاری کند.

ترامپ وعده داد بر سر کنترل مالکیت سلاح با کنگره همکاری کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه - ساعاتی پس از وقوع تیراندازی مهلک در تگزاس - متعهد شد با کنگره برای توقف این گونه حملات همکاری کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد هر گونه اقدامی باید شامل محقق شدن اهداف مرتبط با حفاظت از امنیت عمومی و حق کنگره برای مالکیت سلاح شود. ترامپ این سخنان را کمی پس از آن بیان کرد که شمار تلفات تیراندازی در تگزاس به هفت نفر افزایش یافت. مقامات در تلاش برای درک این موضوع هستند که چرا یک مرد شروع به تیراندازی به سوی نیرو‌های دولتی کرد و سپس گریخت. او به بیش از ۲۰ نفر تیراندازی کرد و توسط پلیس کشته شد. انگیزه این فرد مشخص نشده است.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای از بین بردن روند تیراندازی‌ها تلاش خواهد کرد، اما در عین حال اذعان کرد این اقدام بعید به نظر می‌رسد. ترامپ همچنین گفت:"ما می‌خواهیم به صورت قابل توجهی وقوع جرایم خشونت آمیز را کاهش دهیم."

از زمان کشته شدن ۱۷ دانش آموز و بزرگسال در یک تیراندازی در پارکلند فلوریدا در سال ۲۰۱۸, درباره تعهد ترامپ برای کنترل سلاح شک و تردید وجود دارد. ترامپ پس از آن حادثه از بررسی‌های سخت گیرانه‌تر پیشینه افراد حمایت کرد، اما سپس سریعا تحت فشار اتحادیه ملی اسلحه - که با قاطعیت از تلاش‌های او برای رئیس جمهور شدن حمایت کرد - از موضع خود عقب نشینی کرد.

اخیرا، او در ارتباط با لزوم بررسی‌های سخت گیرانه‌تر پیشینه افراد در زمان خرید اسلحه - در پی تیراندازی در الپاسوی تگزاس و دایتون در اوهایو که سبب کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در حدود یک ماه پیش شد - صحبت کرد.

سنای تحت کنترل جمهوری خواهان از بررسی چندین لایحه کنترل تسلیحاتی که امسال در مجلس نمایندگان - تحت کنترل دموکرات ها - تصویب شد، خودداری کرد و از نظر تاریخی جمهوری خواهان همواره با تلاش‌های بسیاری که برای تقویت قوانین مرتبط با اسلحه در آمریکا انجام شده است، مخالفت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار