مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد;

کشت ۱۴۰ هکتار پسته در استان ایلام

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:در حال حاضر ۱۴۰ هکتار پسته دراستان ایلام کشت شده است.

کشت ۱۴۰ هکتار پسته در استان ایلامبابک افراز مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفت و گو باخبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:۱۴۰ هکتار پسته دراستان ایلام کشت شده است.

او افزود: در استان ایلام نزدیک به ۸۰ هکتار باغ پسته وجود دارد، شناخت اقلیم و آب و هوای مورد نیاز گیاه پسته یک ضرورت اساسی قبل از احداث باغ می‌باشد،همچنین  برای سرمایه گذاری روی درخت پسته یا هر محصول دیگری لازم است با اقلیمی که مناسب آن درخت هست آشنا باشیم تا بعدا دچار مشکلات نشویم.

افراز اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی به شکل عجیب غریبی در جهان در حال وقوع است که این مهم باعث شده است بسیاری از مناطق آب و هوایی جهان که قبلا برای یک محصول مناسب بوده اند امروز اصلا مناسب نباشند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد:پسته به صورت کلی آب و هوای خشک با رطوبت بسیار کم را ترجیح می‌دهد در آب و هوای مرطوب درخت پسته محصول نمی‌دهد، اما رشد خواهد کرد.

او در این راستا ادامه داد:پسته گیاهی دو پایه است بنابراین درختان نر و ماده مجزا از یکدیگر هستند و بدین صورت با کاشت بذر و پیوند نزدن آن نیمی از نهال‌ها نر و نیم دیگر ماده خواهند شد و همچنین کاشت بذر به‌علت تفرقه صفات، تنوع ژنتیکی بین درختان بوجود آورده و بعضاً امکان دارد صفاتی نامطلوب در بین جمعبت بروز کند.

افراز در ادامه گفت:بنابراین برای داشتن درختان یک دست و یکنواخت از یک رقم پر محصول ومرغوب و نیز برای کوتاه‌کردن دوره نونهالی باید از تکثیر پیوند زدن استفاده کرد.

او در پایان یاداور شد: پیوند زدن نهال امری ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/با

کشت پسته در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.