شین هوا: اعمال تعرفه‌های گمرکی بدترین اشتباه اقتصادی آمریکا در دهه‌های اخیر است

انجمن فناوری مصرف‌کننده در آمریکا تعرفه‌های گمرکی را بدترین اشتباه اقتصادی واشنگتن طی دهه‌های گذشته دانست و اعلام کرد این سیاست به مصرف‌کنندگان و اقتصاد این کشور به شدت آسیب می‌زند.

شین هوا: اعمال تعرفه‌های گمرکی بدترین اشتباه اقتصادی آمریکا در دهه‌های اخیر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین هوا، انجمن فناوری مصرف کننده در آمریکا که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های حرفه‌ای صنعت الکترونیک در این کشور است، بار دیگر تعرفه‌های گمرکی واشنگتن را بر محصولات وارداتی از چین محکوم و اعلام کرد این سیاست تجاری بدترین اشتباه اقتصادی آمریکا طی دهه‌های گذشته است و به مصرف کنندگان و اقتصاد آن به شدت آسیب می‌زند.

گری شاپیرو، مدیرعامل انجمن فناوری مصرف کننده در مورد تعرفه‌های جدید گمرکی ۱۵ درصدی که از روز یکشنبه اعمال شد، گفت: «این فهرست جدید تعرفه‌های گمرکی بر ۵۲ میلیارد دلار محصولات فناوری که بسیار محبوب مصرف کنندگان است، اعمال می‌شود از جمله تلویزیون، دوربین‌های دیجیتال، هدفون‌های بلوتوثی، ساعت‌های اینترنتی و مچ بند‌های ورزشی اینترنتی.»

وی افزود: «مصرف کنندگان آمریکایی هم اینک نیز باید تعرفه‌های بالاتری نسبت به معمول برای کادو‌های آخر سال بپردازند. اکنون، تصمیم رئیس جمهور برای اعمال تعرفه‌های بالاتر پیامد‌های دردناک تری برای شرکت ها، کارگران و خانوار‌های آمریکایی خواهد داشت.»

از ژوییه ۲۰۱۸، تعرفه‌های گمرکی اعمال شده بر محصولات چینی بر اساس بخش ۳۰۱، بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای صنعت فناوری‌های مصرف کننده هزینه داشته است؛ از جمله یک میلیارد بر محصولات مرتبط با فایو جی، موضوعی که مانع از آن می‌شود که آمریکا بتواند به طور کامل در رقابت جهانی برای فناوری نسل پنجم که در عین حال حساس هم هست، وارد شود.

این تعرفه‌های گمرکی فقط در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹، نزدیک به هفت میلیارد دلار برای صنعت فناوری هزینه خواهد داشت و مصرف کنندگان را مجبور خواهد کرد برای کادو‌های آخر سالشان هزینه‌های بیشتری بپردازند.

شایپرو تصریح کرد: اگر چه در واقع برخی مشکلات در روابط تجاری آمریکا و چین باید حل شوند، این سیاست تعرفه‌ای غیرقابل پیش بینی ما را به سمت مسیر اقتصادی بدی سوق خواهد داد. تهدید مداوم افزایش تعرفه‌های گمرکی و وعده‌های پراکنده پیشرفت در مذاکرات تجاری ضربه‌های زیادی را به بازار‌های بورس جهانی وارد می‌کند. این نامطمئنی و بلاتکلیفی به همه آمریکایی‌هایی که از مستمری، یک صندوق بازنشستگی یا حساب پس انداز تحصیلی برخوردار هستند، آسیب می‌زند.

وی در پایان گفت: «این تعرفه‌های گمرکی بدترین اشتباه اقتصادی آمریکا از زمان قانون اسموت-هاولی در مورد تعرفه‌های گمرکی در سال ۱۹۳۰ است، قانونی که به سوق دادن آمریکا به رکود بزرگ کمک کرد. با این شیوه نمی‌توانیم به یک توافق تجاری سرنوشت ساز دست پیدا کنیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار