مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد:

رونق گردشگری دریایی در ساحل غربی بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح حفاظت کانال دسترسی در ساحل غربی بندر بوشهر زمینه برای رونق فعالیت‌های گردشگری دریایی در این محدوده فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمند زاده در نشست هم اندیشی با شهردار بوشهر بیان کرد: ساحل غربی بوشهر به علت قرارگیری در جهت باد شمال غربی به عنوان باد غالب همواره طوفانی و متلاطم است.

او ادامه داد: مطالعات لازم در زمینه ثبات این محدوده و ایجاد آرامش نسبی انجام گرفته که زمینه رونق فعالیت‌های گردشگری دریایی را فراهم می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: مطالعات طرح حفاظت کانال دسترسی همچنین به کاهش رسوب گذاری و کاهش هزینه‌های لایروبی کانال دسترسی نیز کمک می‌کند.

ارجمندزاده گفت: در نبود طرح حفاظت کانال دسترسی بندر بوشهر شاید تنها در روز‌های محدودی امکان جابه‌جایی گردشگران دریایی وجود داشته باشد، اما با تحقق طرح حفاظت کانال دسترسی زمینه بارگیری مسافر در ساحل غربی بوشهر برای عمده روز‌های سال فراهم است.

او همچنین عنوان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی در قالب چارچوب‌های قانونی آماده تعامل با مجموعه شهرداری بوشهر برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری است و مانند گذشته واحد ایمنی این اداره کل در زمان بروز حوادث احتمالی آماده هر گونه کمک و همکاری با مدیریت شهری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره کل ساماندهی در ورودی خود را در آغاز کرده و بدون شک اجرای این طرح می‌تواند به زیباسازی این محدوده از شهر کمک کند.

ارجمندزاده ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر می‌تواند ظرفیت خود را برای صدور مجوز‌ها و همچنین کمک‌های مطالعاتی به منظور اجرای طرح‌ها در نوار ساحلی در اختیار شهرداری بگذارد.

شهردار بندر بوشهر نیز گفت: دستگاه‌هایی هستند که فعالیت‌های آن‌ها روی فعالیت شهرداری اثر گذار است و می‌تواننددر قالب مسئولیت‌های اجتماعی یاری رسان مدیریت شهری باشند.

سید نورالدین امیری افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز به عنوان دستگاهی مهم و تاثیرگذار می‌تواند ایفاگر نقش موثری در راستای مسئولیت اجتماعی باشد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

زمینه رونق گردشگری دریایی در ساحل غربی بوشهر فراهم می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.